בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף?

רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים.

  • אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות יכולות לנבוע ישירות מהצנרת שהתיישנה, מחיבורים לא תקינים בין חלקי צנרת או מחיבור לקוי של מכשירים כמו מדיחי כלים, מכונות כביסה וכדומה. לעיתים אף נזילה קטנה שלא זוהתה במועד עלולה להוביל להצטברות של רטיבות משמעותית לאורך זמן. 
  • גורם נפוץ נוסף הוא אוורור לקוי או רמות לחות מוגזמות בתוך הבית. עם הזמן, פעילויות כמו בישול, מקלחות חמות, או פשוט חוסר אוורור בבית גורמים לבעיה. אוורור לקוי מונע מהלחות להתנדף וחוסר האוורור עלול להוביל לעיבוי הלחות לטיפות חיים. לאחר מכן עשויים המים לחלחל אט אט מתחת לריצוף ולהיכלא שם. 
  • איטום לקוי סביב הבית או בעיות ניקוז סביב יסודות המבנה, עלולים לגרום לחדירת רטיבות ולבעיות נוספות בריצוף ומתחתיו.

 

באנר הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף IGL אינסטלציה

סימנים לרטיבות מתחת לריצוף – כך תזהו אותם

זיהוי רטיבות מתחת לריצוף חשובה ביותר, שכן על סמך הסימנים ניתן לטפל בבעיה בהקדם ולמנוע נזקים נוספים. הנה כמה סימנים נפוצים שאם תגלו אותם, כדאי למהר ולהזמין בדיקת רטיבות מתחת לריצוף בסיועו של איש מקצוע מנוסה. 

  1. עיוות בריצוף, בפנאלים או במשטחים כגון פרקטים – חשיפה ארוכה ללחות גורמת לא פעם לבעיות בריצוף או בחיפויים. אפשר לזהות התפוררות, התרוממות, שקיעה, התקלפות וכדומה. 
  2. שינוי צבע או כתמים שונים – לחות לאורך זמן עלולה להוביל לשינוי צבע או כתמים על הריצוף, במיוחד היכן שהלחות מצטברת מתחת לרצפה. חיפויי עץ ופרקטים עשויים להיראות כהים יותר, אך גם באריחים או בלטות ניתן לזהות כתמים ושינויי גוון, לצד התפתחות עובש או בלעדיו. 
  3. ריח מעופש – נוכחות של לחות מתחת לרצפה עשויה לגרום להיווצרות ריח מעופש או רטוב. אם הבעיה לא מטופלת, ריחות רעים כאלה עלולים להתפזר בחדר ואף בבית כולו. 

רצוי מאוד לטפל בכל סימן של רטיבות מתחת לריצוף בהקדם. התועלת באה לידי ביטוי בעצירת הנזק, מניעת פגיעה בריאותית וחיסול בעיית עובש. תיקון עכשיו יחסוך לכם הוצאות גדולות יותר אחר כך. 

עשוי לעניין אתכם | 4 דרכים לדעת האם יש לכם נזילה בבית >>

איך ניתן לבצע בדיקת לחות מתחת לריצוף?

ישנן מספר שיטות המשמשות כיום לאיתור לחות מתחת לריצוף. 

  1. מדי לחות – מכשירים ייעודיים כאלה נועדו למדוד את תכולת הלחות הספוגה בחומרים שונים, לרבוץ החצץ או הסומסום שמתחת לריצוף. 
  2. מצלמה תרמית אלה מצלמות מיוחדות שמזהות גלי אינפרא אדום. באופן זה ניתן לזהות אזורים קרים שבהם יש הצטברות לחות מתחת לריצוף. הלחות תופיע ככתמים קרים יותר בתמונה התרמית. 
  3. שימוש בחיישנים או גלי קול – ישנם חיישנים שיכולים לזהות לחות תוך שילוב טכנולוגיית גלאים מתקדמת

נזקים אפשריים של רטיבות מצטברת מתחת לריצוף

הצטברות רטיבות מתחת לריצוף עלולה להוביל לנזקים שונים:

  1. חשיפה ממושכת לרטיבות עלולה להחליש את הרצפה ואף רכיבים מבניים אחרים, ולפגוע בשלמות הרצפה וביציבות המבנה. חוסר טיפול עלול לגרום לצניחת אזורים ברצפה, היווצרות סדקים זעירים או גדולים יותר ואפילו סכנת התמוטטות במבנים ישנים ולא שמורים.
  2. תנאי לחות יוצרים סביבה אידיאלית להיווצרות עובש וטחב. יש לכך השפעה בריאותית וגם אפשרות לגרימת נזקים מתמשכים כגון למשל פגיעה באיטום שבין האריחים. 
  3. רטיבות עלולה לגרום לפרקטים ולחיפויים להרס מואץ. למשל השכבות של העץ נפרדות זו מזו ונוצרת תופעה של התנפחות ואף ריקבון. 

באותו נושא | איתור רטיבות בקירות >>

נזקים אפשריים של רטיבות מצטברת מתחת לריצוף IGL אינסטלציה

מחירי בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

עלות בדיקת רטיבות מתחת לריצוף תלויה בגודל השטח שספג לחות, השיטה בה משתמשים ומורכבות הטיפול הנדרש (במידה והבודק גם אחראי על ביצוע תיקון הנזק מהרטיבות). באופן כללי, טווח המחירים לבדיקת רטיבות תת רצפתית יכול לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים.

כך נראה איתור נזילה במאצעות גז >>

מתי מומלץ לקורא למאתר נזילות?

כדאי לקרוא למאתר נזילות כאשר מקור הרטיבות אינו ידוע. למשל אם שמתם לב לסימני רטיבות מתחת לריצוף, שינוי צבע או ריחות מעופשים, אך אינכם יכולים לאתר את הסיבה המדויקת. מאתר נזילות יוכל לאתר במדויק אפילו את הנזילות הקטנות ביותר בצנרת או דליפות עקב חיבורים לקויים. 

בנוסף, כדאי לקרוא למאתר הנזילות בכל מקרה שבו אתם חוששים מכך שיש נזילה סמויה, אשר עלולה לגרום לנזקים נוספים או לבעיות שטרם נראות בעין. מאתרי נזילות יכולים להשתמש בציוד מתקדם שיכול לזהות נזילות חמקמקות, בצורה מדויקת ובאופן שחוסך לכם את הצורך בתיקון הכולל הרס מקיף. ניתן לזהות את מקור הבעיה ואז לגשת לתיקון בצורה מדויקת. 

נזילה מהתקרה או מהשכן? כך תפתרו את הרטיבות >>

כיצד נראה תהליך בדיקת רטיבות מתחת לריצוף – שלב אחרי שלב

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף היא תהליך מדוקדק שעובד באופן הבא:

  1. השלב הראשון כולל בדיקה ויזואלית יסודית של הריצוף, פאנלים סמוכים וכדומה. מנסים לזהות סימנים כפי שציינו קודם לכן, עיוותים בריצוף, שינוי צבע או כתמים, התנפחות טיח קרוב לרצפה, עובש וכו'. 
  2. בשלב הבא, האינסטלטור ישתמש במד לחות כדי לבצע מדידה בנקודות שונות על הריצוף או מתחתיו. 
  3. אם התוצאות במד הלחות מצביעות על נוכחות של לחות, ניתן להשתמש בשיטות בדיקה נוספות כגון הסרת חלק קטן מהריצוף או קידוח בנקודה מסוימת, כדי לבדוק יותר לעומק. 
  4. במקרים מסוימים תתבצע בדיקה בשילוב מצלמה תרמית, לזיהוי סימני לחות עמוקים שלא נראים בעין. 

כיצד נראה תהליך בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - שלב אחרי שלב IGL אינסטלציה

מה יש לעשות לאחר בדיקת לחות?

אם לא זוהתה לחות רצינית, ניתן לנקוט צעדי מניעה, כגון תיקון נזילות זעירות, שיפור האוורור בבית, טיפול תחזוקה בקווי מים או ביוב או חידוש איטום ישן. אם נמצאה לחות משמעותית, יש צורך בפעולה יותר מקיפה. בהתאם להיקף הלחות שנמצאה, יש לפעול כך: 

  • זיהוי מקור הרטיבות ותיקון הבעיה הגורמת לכך. 
  • ייבוש האזורים הספוגים במים באמצעות אמצעים סופגי לחות, יבשנים או מאווררים או ציוד ייבוש אחר.
  • החלפת מרצפות או מצע תת רצפתי, במידה ונגרם נזק משמעותי. 
  • טיפול בכל נקודת עובש שנוצרה בשל הלחות.

טיפים לשמירה על הריצוף מפני רטיבות

הגנה על הריצוף שלכם מפני רטיבות תעזור לכם לשמור על איכותו ויופיו לאורך זמן. כך תוכלו למנוע נזקים וליצור סביבה ביתית נעימה יותר: 

  1. טפלו בנזילות באופן מידי וללא דיחוי. בין אם מדובר בבעיה בצנרת ובין אם הסיבה היא איטום לקוי, טיפול מידי בנזילות מועיל מאוד וחסר תחליף. לעיתים נזילות קטנות יכולות להוביל עם הזמן להצטברות רטיבות משמעותית שגורמת לנזקים מבניים נלווים. 
  2. שפרו את האוורור בבית. אוורור טוב יותר מסייע להורדת רמות הלחות בתוך הבית. התקינו מאווררים או קולטי אדים ולחות, להוצאת לחות במיוחד בחדרי אמבטיה ובמטבחים. אוורור הולם יסייע במניעת עיבוי ויפחית את הסיכון לבעיות לחות בהמשך.
  3. שמרו על מערכת ניקוז מתוחזקת. לא מדובר רק על ניקוז בחדרי רחצה. במקביל, ודאו שהניקוז בגג או בגינה מתוחזקים וללא חסימות או סתימות. תחזוקה מונעת הצטברות מים או חלחול של מים לתוך המבנה. בנוסף, שמרו על מרזבים נקיים ותקינים לקראת החורף. 
  4. בעת התקנת ריצוף חדש, ניתן להתקין אמצעי ניקוז מיוחדים אפילו תחת הרצפה. ניקוז כפול חשוב למשל בגגות מרוצפים ובמרפסות אך גם בחדרי פנים רטובים שיש בהם היסטוריה של בעיות רטיבות.  

אינפוגרפיקה טיפים לשמירה על הריצוף מפני רטיבות  igl אינסטלציה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים