דוד התפוצץ

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אין לכם מים חמים יותר? שמעתם פיצוץ חזק? ייתכן שדוד השמש אצלכם התפוצץ. דוד התפוצץ, במיוחד בחורף הוא דבר מאוד בעייתי. החלפת דוד שמש יכולה להיות יקרה מאוד, אך לעיתים תדעו כי אולי הבעיה היא לאו דווקא במיכל הדוד, אלא צינור דוד התפוצץ. בשני המקרים עליכם לקרוא לבעל מקצוע אשר יידע לבחון את המקרה לגופו.

מה זה דוד בכלל?

דוד השמש (וגם דוד חשמל) עשוי מברזל והוא מצופה בשכבה של בטון או אמאייל. הדוד מצדו החיצוני מצופה בפוליאורותון מוקצף והוא מכוסה בגליל עשוי פח.

מה יכול לגרום לדוד שמש להתפוצץ?

דוד שמש הוא אמנם נראה מוצר חזק, אך עם התנהלות לא נכונה הוא יכול להתפוצץ. במילים פשוטות. כאשר יש כמות גדולה של קיטור בתוך הדוד הלחץ שנגרם יכול לגרום לפיצוץ המיכל. ממה נובעת כמות גדולה של קיטור? כאשר מדובר על דוד שמש שבכל פעם שאתם מדליקים את הדוד המים מתחילים להתחמם. אם שכחתם את הדוד דולק והטמפרטורה לא מפסיקה לעלות זה יכול לגרום לפיצוץ. בדודי שמש חדשים יש לנו תרמוסטט אשר יודע לעצור את חימום המים כאשר הם מגיעים לטמפרטורה של עד 55 מעלות. עם זאת, אנחנו לא יכולים לדעת מתי התרמוסטט שלנו תקול, במקרים כאלה הדוד יפרוק לחץ ויגרום לפיצוץ.

כשמדברים על דוד שמש מתפוצץ, הכוונה היא שישנה פרצה של מים מתוך הדוד הזורמים אל מחוץ לדוד.
ברגע שישנה חדירה של מים מחוץ לכל השכבות של הדוד, נוצר מצב אשר בו ישנו חלחול מחור קטן שהולך וגדל, מה שמגביר את הלחץ ואת הכמות של המים החודרים אל מחוץ לדוד. אז פיצוץ בדוד שמש זה לא המובן הרגיל של המילים שהדוד באמת מתפוצץ, אלא המדובר היא שישנו פרץ של מים שחודרים אל תוך הגוף של הדוד המתכתי.

החלפת דוד שמש

כאשר ישנה כמות גבוהה של מים חמים בדוד, המים נהפכים לקיטור. הקיטור עולה באופן טבעי לחלק העליון של הדוד ואם אין פורק לחץ, הרי שנוצר פיצוץ של המים במערכת הדוד כשהם מתמקדים באזורים החלשים של הדוד. בדרך כלל זה יקרה בריתוכים או בחיבורים ולעיתים גם בשסתום הביטחון.
איך יודעים שישנו פיצוץ בדוד השמש? כאשר ישנה נזילה של מים מהדוד סביר להניח שזה קרה בגלל פיצוץ. לעיתים יישמע 'בום' של הפיצוץ אך הוא בהכרח יהיה עוצמתי מאוד.

אולי יעניין אותך: גלאי נזילות מים

בסרטון: זיהוי פיצוץ ונזילה בצנרת של דוד שמש

איך יודעים אם דוד התפוצץ?

דוד התפוצץ יכול להישמע למרחקים, כמו כן גם תוכלו לראות בחשבון המים שלכם את העלויות הגבוהות. במקרים בהם צינור דוד התפוצץ זה יהיה פחות נגלה לעין ויבוא לידי ביטוי בזרם מים חלש וקר ולאחר מכן תצטרכו לבדוק על שירותי אינסטלציה המציעים הגברת לחץ מים. ניתן לראות כאשר דוד שמש התפוצץ, המים יעופו לכל עבר וגם אם לא שמתם לב לזה אתם תראו שאין לכם מים חמים. במקרים כאלה יש לנקוט באמצעי הזהירות שציינו, סגרו את השיבר ובלוח החשמל תדאגו לכך שלא ייגרם קצר.

כמה עולה לתקן דוד שהתפוצץ?

דוד שמש התפוצץ? כעת מה שיש לכם לעשות הוא לסגור את שיבר המים כדי לעצור את זרם המים. במקרה בו צינור דוד התפוצץ עליכם לקרוא לבעל מקצוע בהקדם ולסגור גם את שיבר המים ואת המפסק של הדוד בלוח החשמל כדי להימנע מקצר חשמלי. כאשר אתם קוראים לשירותיו של אינסטלטור,  הוא יבחן את מורכבות המקרה, אם צינור דוד התפוצץ ולא המיכל עצמו יש מחיר שונה עבור זה. המחיר במקרה בו צינור דוד התפוצץ ינוע בין 250 עד 500 ש"ח.

במקרים רבים עלות התיקון עבור דוד שהתפוצץ תהיה די גבוה, במיוחד כאשר רכיבים רבים כמו הפלאנג' והתרמוסטט נפגעו. במקרים כאלה אנחנו נמליץ לכם להתחדש בדוד שמש חדש, במיוחד אם יש לכם דוד יישן זה יכול לייעל את העבודה ולחסוך לכם לא מעט כסף בחשבון החשמל. דוד שמש מורכב ממיכל מים ומקולטי שמש, יש עוד רכיבים אבל אלו הם הרכיבים העיקריים. המחיר כולל נפח דוד שמש שמתאים למספר הנפשות, קולטי שמש, אביזרים נלווים למערכת ומורכבות העבודה, משמע הגישה להתקנת הדוד. המחיר לרוב ינוע בין 1,800 ש"ח ועד 3,500 ש"ח עבור דודי שמש חדשים.

שיטהמחיר
ביקור אינסטלטור250 - 300 ש"ח
החלפה של פלאנג'500-700 ש"ח
החלפת גוף חימום350-500 ש"ח
החלפת תרמוסטט250-400 ש"ח
החלפת צינור קישור מהדוד לקולטן השמש 300-500 ש"ח
תחזוקה תקופתית של הדוד500-900 ש"ח
תחזוקה תקופתית של קולטני השמש300-400 ש"ח
ניקוי של הדוד (ללא החלפת חלקים)250-500 ש"ח
החלפת דוד שמשהחל מ-2,200 ש"ח (המחיר יכול להשתנות על פי אופי ההתקנה ומותג הדוד

מה יכול לקרות אם נשאיר את הדוד דולק להרבה זמן?

הזכרנו את אחד הגורמים הנפוצים ביותר המוביל לפיצוץ של הדוד וזוהי ההפעלה הבלתי מבוקרת של דוד השמש. אז מה בעצם קורה בדוד כאשר הוא דולק הרבה זמן ולמה זה מוביל לפיצוץ? אז ראשית , הפעלה ממושכת של הדוד עשוי להשפיע על הטרמוסטט של הדוד שעשוי להתקלקל. זה ישפיע על כך שגוף החימום יתבקע עד שהוא לא יצליח לתפקד כלל.

הביטוי לכל זה יהיה בבית כאשר הפעלה של הדוד יגרום לקצר חשמלי והוא כמובן לא יחמם את המים. לרוב תהיה גם נזילה מאזור הפלאנג', הדוד יצרוך הרבה מאוד חשמל וגם תצטבר אבנית בכמות גבוהה עד כדי כך שעשויה להיווצר סתימה במערכת החימום.

קולט דוד שמש

 

דוד שמש התפוצץ? זמינות היא מעל הכל!

הדבר החשוב ביותר במקרים בהם אתם צריכים סיוע מקצועי הוא הזמינות של בעל המקצוע. יש מקרים רבים בהם אנחנו יכולים לפנות לבעל המקצוע אבל הוא יוכל להגיע אליכם רק תוך מספר ימים. לכן, עליכם לחפש בעל מקצוע שעובד 24 שעות ביממה, שהוא נמצא באזור שלכם והוא יוכל להגיע אליכם תוך פרק זמן קצר. נדגיש כי תעריף לילה הינו יקר יותר, כמו כן גם חגים ושבתות. תוכלו ליצור קשר עם בעל המקצוע כדי שיעניק לכם את הכלים הראשונים למזעור הנזקים.

ראו גם: אינסטלטור חירום | החלפת גוף חימום בדוד

מים מטפטפים מהדוד – למה ומה לעשות?

אם קורה ואתם מגלים נזילה מאזור הדוד, אל תפסידו זמן. הזמינו איש מקצוע שיבדוק מה קרה לדוד ומדוע ישנה נזילה. במקרים רבים טיפול מהיר ימנע נזקים נוספים.

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים