4 דרכים לדעת האם יש לכם נזילה בבית

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

חשבון המים שלכם מתנפח? זרם המים כבר לא חזק כמו פעם? המים בשירותים לא יורדים כמו שצריך? אתם מגלים סימני רטיבות על הקירות?

כל אלו הם רק חלק קטן מהדברים שיכולים להעיד שיש לכם נזילה בבית. נזילה יכולה להוביל למצבים חמורים אם לא מטפלים בה בזמן, ויכולה לגרום לכך שיהיה צורך להחליף חלקים משמעותיים בצנרת. לכן, חשוב מאוד לגלות נזילות ולטפל בהן בזמן.

הבאנו כאן רשימה של ארבעה דרכים לגלות האם יש לכם נזילה בבית:

סגירת שעון המים

להצעת מחיר לאיתור נזילות – חייגו ליגאל האינסטלטור 077-8051102

הדרך הפשוטה והיעילה ביותר לגלות אם יש לכם נזילה היא באמצעות סגירה של שעון המים הראשי.

אתם יכולים לעשות זאת בכוחות עצמכם- אין צורך להזמין בעל מקצוע בשלב הזה. 

אם כל הברזים בבית יהיו סגורים, ושעון המים יהיה סגור אך ימשיך להסתובב- סימן שיש לכם נזילה בבית, ואם לאחר 10 דקות מסגירת הברזים אתם לא מצליחים לשמוע או לראות דליפה בעצמכם, כדאי להזמין בעל מקצוע שימצא אותה.

ייתכן ששעון המים לא יסתובב ועדיין יהיו סימני רטיבות ועובש – סימן שמדובר במקור דליפה אחר שהוא לא מהצנרת שלכם ויכול להיגרם מנזילה של שכנים, מהמזגן וכדומה.

נזילה בבית - תמונה להמחשה

בדיקה של חיבורי הכלים לתשתיות הצנרת

יכול להיות שהנזילה נובעת מבלאי של האיטומים והחיבורים השונים בין הצנרת למה שמחובר אליה – כמו ברזים, אסלות ואמבטיות. 

אפשר לבדוק אותם ידנית – כל מה שצריך הוא לבדוק עם היד האם אזורי החיבור לחים או לא.

אם אתם חושדים שהנזילה מהניאגרה, אתם יכולים להניח נייר על דופן האסלה מבפנים, לאחר שהיא התייבשה, ולבדוק אחרי מספר דקות אם הוא נרטב או לא. 

אם כן – כנראה שהאיטום בין הניאגרה לאסלה לא הרמטי וצריך לתקן זאת.

ראו גם: איתור נזילות מים מחיר

בדיקה מחוץ לבית

אם אתם גרים בקומת קרקע או בקומה נמוכה, כדאי שתצאו ותעשו סיבוב מסביב לבית שלכם. במהלך הסיבוב עליכם לחפש כתמי רטיבות על הקיר או בתחתיתו. 

אם אתם גרים בקומה גבוהה, אתם יכולים לבדוק מה מצב הרטיבות בגג, במידה ויש לכם גישה אליו.

אם יש לכם צנרת בגינה, יכול להיות שהנזילה מגיעה ממנה ולכן כדאי לבדוק גם אותה.

מצלמה תרמית

להצעת מחיר לאיתור נזילות – חייגו ליגאל האינסטלטור 077-8051102

אם אתם לא מצליחים למצוא את מקור הנזילה וניסיתם את שאר הדרכים, הפתרון הבא כנראה יעזור לכם. 

אינסטלטור עם מכשיר לאיתור נזילות כמו מצלמה תרמית יכול לגלות מים שמצטברים מתחת לרצפות ובין הקירות, מה שקשה מאוד לגלות בעין רגילה עד שכבר נעשה מאוחר מידי ויהיה צורך בטיפול יקר ומסיבי. 

השימוש במצלמה תרמית לא הכרחי ובגלל העלות הגבוהה שלה, כדאי לכם קודם כל להתייעץ עם בעלי מקצוע מנוסים שידעו בדיוק מתי נכון להשתמש בה ומתי אפשר למצוא את הנזילה לבד.

אינסטלטור איתור נזילות

חשבונות מים גבוהים ולחץ נמוך: הבנת הקשר וכיצד לתקן אותו

  • נזילה במערכת האינסטלציה הביתית שלכם – אם יש נזילה בבית, ייתכן שהמים "בורחים" מהצינורות לפני שהם מגיעים לברזים בבית, מה שעלול להוביל לירידה בלחץ המים בברזים. במקביל, מד המים שלכם ימשיך לרשום גם את המים שאבדו בדרך בגלל הנזילה, מה שיגרום לחשבון המים הגבוה.
  • בעיה במערכת המים המרכזית של הבניין כולו – אם יש נזילה או סתימה בצינור המים המספק את המים בבניין הדבר עלול גם להוביל ללחץ נמוך בדירה הפרטית ולהוצאות גבוהות יותר לכל דיירי הבניין.

כדי לאבחן את הבעיה אפשר:

  • לבדוק אם יש נזילות: לחפש נזילות גלויות סביב הבית (כולל המרתף אם יש), ומסביב לברזים חיצוניים. אם אינכם מוצאים נזילות, נסו לסגור את כל מקורות המים בבית ולאחר מכן בדקו את מד המים כדי לראות אם הוא עדיין מסתובב; אם כן, סביר להניח שיש לכם נזילה נסתרת שתדרוש סיוע של אינסטלטור  מומחה כדי לאתר ולתקן.
  • לבדוק את וסת הלחץ: ווסת לחץ המים של הבית נועד להבטיח שלחץ המים בבית נמצא בטווח בטוח. אם הוא לא מתפקד כראוי, זה יכול לגרום ללחץ מים גבוה שמוביל לדליפות ולחשבונות גבוהים יותר, או ללחץ נמוך. אינסטלטור יכול לעזור לאבחן ולתקן כל בעיה עם ווסת הלחץ.
  • לבדוק את הצינורות: צינורות ישנים, או שיש בהם אבנית, חלודה וכד', עלולים להיות גם הם גורם ללחץ נמוך וחשבונות גבוהים. אם יש לכם בבית צינורות ישנים, אולי כדאי לשקול החלפתם בצינורות חדשים ויעילים יותר.

בכל מקרה, אם אתם חווים חשבונות מים גבוהים ולחץ נמוך, עדיף להזמין אינסטלטור מורשה שיעזור לזהות את שורש הבעיה ולספק פתרון יעיל שיחסוך כסף וישפר את לחץ המים.

מתי להתקשר למקצוענים: איך לדעת מתי הזמן להביא אינסטלטור לאיתור נזילות

מומלץ להזמין אינסטלטור אם יש:

  • חשבונות מים גבוהים: אם מבחינים בעלייה פתאומית בחשבון המים ללא הסבר, זה יכול להיות סימן לנזילה בבית. אינסטלטור מקצועי יאתר את מקור הנזילה ויתקן אותה לפני שהיא תגרום לנזק ולהוצאות נוספות.
  • כתמי רטיבות: אם מבחינים בכתמי רטיבות על הקירות, בצמוד לתקרות או לרצפות, זה סימן לנזילה; ובודאי אם יש צמיחת עובש או טחב באזורים אלה. חשוב להתקשר למקצוען בהקדם האפשרי, שכן חשיפה ממושכת לרטיבות עלולה להוביל גם לנזקים מבניים וגם לבעיות בריאותיות.
  • לחץ מים נמוך: במיוחד אם זה במספר ברזים בבית, מומלץ להזמין אינסטלטור.
  • ריחות מוזרים: זה יכול להיות סימן לנזילה בבית או לסתימה בקו הביוב. בדיקה של מקצוען תעזור לזהות את מקור הריח ולטפל בבעיה.
  • צלילים יוצאי דופן: כגון חריקות, טפטוף או חלחול מים. חשוב להזמין אינסטלטור מקצועי, שיעזר בציוד מיוחד, כולל מצלמה תרמית, כדי לאתר את מיקום הנזילה ולתקן אותה במהירות וביעילות.

התמודדות עם רטיבות ועובש: מה עושים במקרה של נזילה בבית

  • ניקוי העובש: עובש יכול להופיע  בצורת כתמים מטושטשים של שחור, ירוק או לבן על קירות, תקרות או משטחים אחרים. אם מצאתם עובש, חשוב לטפל בו בהקדם האפשרי כדי למנוע את התפשטותו. אפשר לנקות כמויות קטנות של עובש עם מים וסבון או תערובת של חומץ ומים. לגבי שטחים גדולים יותר או גידול עובש נרחב, עדיף להזמין חברה מקצועית לטיפול בעובש כדי לנקות ולהסיר את העובש בבטחה.
  • עצירת הנזילה: דבר ראשון, אם אפשר, לאתר את מקור הנזילה ולעצור אותה עד הגעת אינסטלטור מקצועי. אפשר לנסות לסגור את המים באזור הנזילה או את הברז הראשי. אם הנזילה מגיעה מהגג, לבדוק מה ניתן לעשות על הגג לעצירת הזרימה, אם הרטיבות קרובה לתקרה, ליידע את השכנים – אולי מקור הנזילה אצלם.
  • ייבוש אזורים רטובים: ליבש בכל דרך אפשרית את האזור הלח. אפשר להשתמש במאווררים או בפולטי חום, חשוב לייבש את האזור תוך 24-48 שעות כדי למנוע צמיחת עובש.
  • להתקשר באופן מיידי לאינסטלטור מקצועי שיבוא לטפל במקור הבעיה לפני שהיא מחמירה וגורמת לנזקים מבניים, בריאותיים וכלכליים.

החשיבות של גילוי מוקדם: כיצד איתור מוקדם יכול לחסוך לך זמן וכסף

נזילה בבית מביאה לעלייה בחשבונות המים. 

  1. מניעת נזק לרכוש: נזילות מים עלולות לגרום לנזק משמעותי לרכוש, לרבות נזק לקירות, רצפות ותקרות. 

    2. חסכון בתיקונים: ככל שאיתור הנזילה מתעכב זמן רב יותר, כך הנזק רב יותר, מה שעלול לגרור תיקונים יקרים יותר.

    3. חסכון בניקוי עובש וטחב: עובש וטחב מסוכנים לבריאות הדיירים, ויש לטפל בהם במהירות. ניקוי אזורי עובש נרחבים יעלה יותר.

יגאל חביב IGL אינסטלציה

תיקון ואיתור נזילות מחיר

איתור נזילה טווח מחירים
בצנרת, באמצעות בדיקת לחצים

1,400–1,200 ₪

גילוי נזילות מים 1,000-1,400 ₪
משני מוקדים, ברצפת הדירה

1,800-2,100 ₪

ביחידת דיור על גג הדירה 1,700–1,520 
בקיר, באמצעות מצלמה תרמית 1,950–1,755 ₪.
בחצר, באמצעות חיישן גז 1,990-2,200 ₪
בצנרת ביוב בבית פרטי 1,520-1,700 ₪.
במרפסת 1,755-1,950 ₪
ניסיון איתור שלא הצליח 200-400 ₪

טיפים ועצות למניעת נזילות עתידיות

  • לבדוק באופן קבוע את מערכת האינסטלציה, בין אם באופן עצמאי או בעזרת אינסטלטור
  • לא להעמיס על מערכת האינסטלציה על ידי זריקת פריטים שאינם ניתנים לשטיפה לאסלה, שפיכת שומן לביוב, ועוד. פעולות אלה עלולות לגרום לסתימות, לנזילות ואף לבעיות אחרות.
  • לבדוק את הגג באופן קבוע מבחינת סדקים, בעיות איטום וכד'.
  • לשמור על מרזבים נקיים מפסולת כדי למנוע ממים להיאסף.
  • איטום כל רווח או סדקים סביב חלונות ודלתות כדי למנוע כניסת מים לבית.

להצעת מחיר לאיתור נזילות – חייגו ליגאל האינסטלטור 077-8051102

למאתרי נזילות מומלצים באזור תל אביב לחצו כאן.

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים