החלפת גוף חימום בדוד

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אחד מהתקלות הנפוצות והמוכרות ביותר שיש בדודי שמש הם בעיות עם גוף החימום.
החלפת גוף חימום בדוד זהו אחד מהתיקונים הנפוצים ביותר. אז מה זה בעצם גוף החימום ואיך הוא עובד? כיצד תוכלו לדעת אם התקלה נובעת בגלל בעיה בגוף החימום וגם, איך מחליפים את גוף החימום? על כך ועוד במאמר שלפניכם.

מה זה גוף חימום ואיך הוא עובד?

חייגו ליגאל האינסטלטור מומחה דודי שמש 077-8051102
 

גוף החימום הינו רכיב חשמלי שנמצא בכל המכשירים החשמליים הביתיים. כמו המקרר, מכונת הכביסה, מדיח הכלים, הקומקום החשמלי וגם בדוד השמש והחשמל.
המטרה של גוף החימום היא הפיכת האנרגיה החשמלית האלקטרו מגנטית לאנרגיית חום. זה מה שיוצר למעשה את מקורות החום במכשירי החשמל השונים. בתוך דוד החשמל או דוד השמש יש גם כן גוף חימום בתוך המערכת החשמלית והיא מכונה פלאנג'. הפלאנג' ממוקם בחלק העליון של הדוד. הוא מורכב מפלטה של ברזל אשר עליה מורכבים התרמוסטט וגוף החימום. במקרה אשר בו גוף החימום מתקלקל, ניתן לבצע החלפה של גוף החימום בלבד. אך אם הפלאנג' כולו מתמלא באבנית או בחלודה, או במקרים אשר בהם כבר חלפו שנתיים מעת ההתקנה שלו בדוד השמש, הרי שההמלצה תהיה להחליף את הפלאנג' כולו.

בסרטון: החלפת גוף חימום בדוד עם IGL אינסטלציה

זיהוי תקלות בגוף חימום בדוד – עשה זאת בעצמך:

לפני שניכנס לנושא של החלפת גוף חימום לדוד מחיר, נלמד איך לזהות תקלות בגוף החימום. בגדול יש שלושה דרכים המאפשרות לזהות תקלות בגוף החימום של הדוד.

  • דוד מקצר – אם בכל פעם בו אתם מפעילים את דוד השמש או את דוד החשמל, כל החשמל בבית נופל, מסתבר שגוף החימום אחראי לכך והוא אחראי לתקלה. הפתרון הוא פשוט להחליף אותו.
  • מים לא מתחממים אם המים שלכם לא מתחממים כמו שאתם רוצים, ייתכן שהאבנית היא זו שסוגרת על גוף החימום ועל כן החום לא מצליח להגיע אל המים. יש מקרים שהם אולי יתחממו לבסוף אך זה יארך הרבה זמן וכמובן 'יסחוב' הרבה מאוד חשמל יקר.
  • עלייה בצריכת החשמל – אז הבנתם מהסעיף הקודם למה זה עשוי לקרות. אם גוף החימום כבר אינו תקין, יארך לו הרבה מאוד זמנן לחמם את המים. כך שהוא יצרוך יותר חשמל. זה גם יבוא לידי ביטוי כמובן בחשבון החשמל.

ראו גם: דוד התפוצץ | גלאי נזילות מים

 

תקלות נפוצות בדוד החימום:

דודי חימום עלולים להיתקל במספר תקלות נפוצות שעלולות לשבש את ביצועיהם. תקלות אלו כוללות בעיות בתרמוסטט, כגון קריאות טמפרטורה לא מדויקות או אי הפעלה/כיבוי נכונה. תקלה נפוצה נוספת היא שסתום שחרור לחץ לא תקין, שעלול לגרום להצטברות לחץ ולנזק אפשרי לדוד. גם נזילות במערכת הדוד, בין אם מצינורות או שסתומים, יכולות להתרחש ודורשות טיפול מיידי. בנוסף, בעיות במערכת ההצתה, כגון נורית פיילוט פגומה או מודול בקרת הצתה, עלולות למנוע מהדוד להתחמם כראוי. תחזוקה שוטפת ותיקונים מהירים חיוניים כדי לטפל בתקלות הנפוצות הללו ולהבטיח את פעולתו היעילה של דוד החימום.

תדירות החלפת גוף חימום בדוד שמש: כל כמה זמן?

חייגו ליגאל האינסטלטור מומחה דודי שמש 077-8051102
 

התדירות של החלפת חמם בדוד תלויה במספר גורמים. חשוב שכל אחד יידע מתי הצפי שזה בערך יקרה כדי להיערך לכך ולא להיות מופתעים כשזה יקרה.

אז איך יודעים מתי הגיע הזמן להזמין גוף חימום חלופי בדוד?

מספר סימנים מצביעים על כך שאולי הגיע הזמן להזמין גוף חימום חלופי לדוד. אם אתה מבחין בירידה משמעותית בביצועי החימום של הדוד או תפוקת חום לא עקבית, זה יכול להיות אינדיקציה לגוף חימום פגום. רעשים יוצאי דופן, כגון דפיקות או קולות שריקה, המגיעים מהדוד עשויים לרמז גם על בעיה בגוף החימום. בנוסף, אם הדוד דולק ומכבה לעתים קרובות או אם אתה חווה תנודות תכופות בטמפרטורה, זה יכול להיות סימן לגוף חימום כושל. בדיקה ואבחון מקצועית יכולה לקבוע את הסיבה המדויקת לבעיה ולאשר האם יש צורך בגוף חימום חלופי. רצוי להתייעץ עם אינסטלטור מוסמך או טכנאי דוודים מוסמך על מנת להעריך את המצב ולהזמין גוף חימום חלופי במידת הצורך.

מה משפיע על הבלאי או הקלקול של גוף החימום?

גורמים שמשפיעים על תדירות ההחלפהתדירות מומלצת להחלפה
החלפת גוף חימום בדוד שמשכל 5 שנים. זאת משום שגוף החימום בדוד השמש מופעל רק בחודשי החורף ועל כן אורך החיים שלו הוא ארוך יותר עד שהוא יוצא מכלל שימוש.
החלפת גוף חימום בדוד חשמליכל 2 – 3 שנים. בדוד חשמלי שם גוף החימום מופעל משך כל השנה, שם הבלאי יהיה גבוה יותר ועל כן הצורך להחליף את גוף החימום יהיה לעיתים קרובות יותר.
הגודל של הדודככל שמדובר בדוד גדול יותר הרי שגוף החימום יצטרך לעבוד קשה יותר ולמשך זמן רב הרבה יותר. מה שיצריך תחלופה גבוהה הרבה יותר ביחס לדוד קטן. כך שאם מדובר בדוד שהוא בנפח של 200 ליטר, שם תצטרכו להחליף את גוף החימום בערך כל שנתיים שלוש. בדוד קטן יותר שמכיל 80 עד 120 ליטר, שם גוף החימום יחזיק מעמד למשך כחמש שנים פחות או יותר.

החלפת גוף חימום לדוד מחיר

גוף החימום הוא רכיב בדוד השמש שצפוי לתקלות ולצבירת אבנית ועל כן לא מנסים בדרך כלל לתקן אותו. כאשר הוא תקול פשוט מחליפים אותו בחדש והכול חוזר להיות כבתחילה. יש מקרים אשר בהם מחליפים את כל הפלאנג' בהתאם למצב.
החלפת גוף חימום בדוד שמש היא פעולה מאוד מהירה ופשוטה. איש הדודים פשוט יפתח את דוד השמש וישלוף את גוף החימום הבעייתי ויתקין את גוף החימום החדש. במצב בו יש להחליף את כל הפלאנג' מרוקנים את כל המים מהדוד, מנקים אותו היטב משאריות האבנית ומשאריות חלודה ואחר כך מתקינים את הפלאנג' החדש.

סוג תיקון/החלפהמחיר משוער
החלפת גוף חימום בדוד שמש350 – 750 ש"ח
החלפת פלאנג' בדוד שמש450 – 800 ש"ח
תיקון דוד שמש (תלוי אם אפשר לתקן)550 – 750 ש"ח

הפער בין המחירים נובע בעיקר בגלל שתי סיבות.

  1. המותג של דוד השמש או של דוד החשמל – יש מותגים שחלקי החילוף שלהם הם יקרים יותר. כך שאם יש לכם דוד של אמקור או של כרומגן, יהיה עליכם לשלם מעט יותר מאשר גוף החימום לדוד של חברת אידיאל או נמרוד.
  2. המיקום של דוד השמש – יש גגות שם הגישה אל הדודים היא קלה, נוחה ובטוחה. זה ישפיע כמובן על הביצוע המהיר והקליל של העבודה וכך גם המחיר יהיה זול יותר. בגגות רעפים או בגג משופע הטיפול בדוד יהיה מורכב יותר וגם מסוכן יותר ועל כן המחיר גם כן יהיה יקר יותר.

ראו גם: החלפת דוד שמש

בסרטון: יגאל מחברת IGL מזהה פיצוץ ונזילה בצנרת של דוד השמש

איך מחליפים גוף חימום בדוד?

חייגו ליגאל האינסטלטור מומחה דודי שמש 077-8051102

אז אם הגעתם למסקנה כי הבעיה שלכם היא אכן גוף החימום של דוד השמש, עליכם לפנות אל אינסטלטור שיבצע עבורכם את העבודה. חשוב לבחור איש מקצוע אמין שמכיר את התחום היטב והוא יודע גם לאבחן היטב בעיות שונות שעשויות להתרחש בדוד שמש.
יש לשים לב כי אכן פונים אל איש מקצוע אמין שיבטיח עבודה אמינה במחירים הוגנים.
ביצוע התיקון לא חייב להיות מורכב. זה יכול להיעשות תוך זמן קצר ממש, במיוחד אם הגישה אל דוד השמש הוא נוח וקל. אם הפעולה הנדרשת היא רק החלפה של גוף החימום לא יהיה צורך בריקון המים מהדוד ואיש המקצוע פשוט ישלוף את גוף החימום מתוך הדוד ויחליף אותה באחר.
אם התיקון כולל גם החלפה של הפלאנג' הסיפור יהיה מעט יותר מורכב היות וכאן כן יהיה צורך בריקון המים וניקוי יסודי של כל הדוד.
חשוב שתדעו. אם קורה ואיש המקצוע מבקש ממכם תשלום על החלפת הפלאנג' ותשלום נוסף על גוף החימום, הרי שזה אמור להדליק לכם נורה אדומה. במקרה כזה מדובר בהחלט בניצול. כי החלפת הפלאנג' כבר כולל את החלפת גוף החימום.

ראו גם: למה אין מים חמים בברז?

הוראות בטיחות לעבודה:

כאשר עובדים עם דודי חימום, חיוני להקפיד על הוראות בטיחות מתאימות כדי למנוע תאונות ופציעות. ראשית, ודא שהדוד כבוי ומקורר לפני תחילת עבודה כלשהי. ללבוש ציוד מגן אישי מתאים (PPE), כגון כפפות, משקפי מגן ונעלי בטיחות, כדי להגן על עצמך מפני סכנות פוטנציאליות. הכר את המדריך של הדוד ואת הנחיות הבטיחות שסופקו על ידי היצרן. השתמש בכלים וציוד שתוכננו במיוחד עבור משימות תחזוקה ותיקון של דוודים. הימנע מעבודה לבד והודיע ​​לאחרים בסביבת העבודה המתבצעת. אם אינך בטוח או חסר ניסיון בתיקוני דוודים, מומלץ לפנות לסיוע מקצועי כדי להבטיח את הבטיחות ולהימנע מנזק נוסף.

אינפוגרפיקה יתרונות השירות שלנו - ביובית בפתח תקווה igl אינסטלציה

הציוד הדרוש לעבודה:

בעת ביצוע עבודה על דוד חימום, נדרשים מספר כלים וציוד חיוניים. אלה כוללים סט מפתחות ברגים, מברגים, צבת וחותכי צינורות לפירוק והרכבה מחדש של רכיבים. מולטימטר נחוץ לבדיקות חשמל ופתרון תקלות. מד לחץ עוזר לנטר ולהתאים את לחץ הדוד בצורה מדויקת. ציוד אחר עשוי לכלול מפתח צינור, איטום חוט צינורות ואביזרים לצינורות לתיקון או החלפת צינורות. חיוני שיהיה מטף בקרבת מקום בכל מקרה חירום. תאורה מתאימה, סולמות או פיגומים וכיסויי הגנה לאזורים שמסביב עשויים להיות נחוצים גם הם כדי להבטיח תנאי עבודה יעילים ובטוחים.

האם יש אחריות על החלפת גוף חימום בדוד?

האחריות להחלפת גוף חימום בדוד תלויה בגורמים שונים, לרבות מדיניות אחריות היצרן, גיל הדוד ותנאי האחריות. במקרים מסוימים, האחריות עשויה לכסות את עלות ההחלפה של גוף החימום אם הוא נכשל בתוך תקופת האחריות. עם זאת, חיוני לעיין בתיעוד האחריות שסופק על ידי היצרן או להתייעץ עם איש מקצוע כדי להבין את כיסוי האחריות הספציפי להחלפת גוף חימום. ראוי לציין כי אחריות בדרך כלל אינה מכסה נזקים הנובעים משימוש לא נכון, חוסר תחזוקה או תיקונים לא מורשים.

כך תשמרו על דוד השמש שלכם

אז הבנתם שתקלות בדוד השמש הן לא משהו שאפשר להימלט מהן. אך יש בהחלט דרכים להגן על דוד השמש ולהבטיח שהוא יעניק לנו מענה איכותי ויעיל לאורך זמן. כך למשל אם לא תשאירו את דוד החשמל בפעולה משך שעות ארוכות בכל יום, האבנית שתצטבר על גוף החימום תהיה מתונה יותר וגוף החימום ימשיך לשרת אתכם לאורך זמן.
ברגע שאתם שומרים על הדוד ולא מפעילים אותו בלי חשבון, אתם חוסכים בהוצאות על תיקון דודי שמש ומבטיחים את יעילותו לאורך זמן.

האם כל אינסטלטור יודע להחליף גוף חימום בדוד?

בעוד שלרוב האינסטלטורים המקצועיים יש ידע וניסיון בתחזוקת דודים ותיקונים, ייתכן שלא לכל אינסטלטור מומחיות בהחלפת גוף חימום בדוד. מערכות הדוד עשויות להשתנות בעיצוב ובתצורה, וייתכן שיידרש ידע ספציפי כדי להחליף את גוף החימום בצורה נכונה. מומלץ להזמין אינסטלטור המתמחה בתיקוני דוודים או בעל ניסיון בעבודה עם המותג והדגם המסוים של הדוד שלכם. לאינסטלטור מומחה יהיו הכישורים הדרושים והבנה של ההליכים הספציפיים הכרוכים בהחלפת גוף חימום, כדי להבטיח שהמשימה תתבצע בצורה בטוחה ויעילה. לפני הזמנת אינסטלטור, מומלץ לברר על ניסיונו וכישוריו בתיקוני דוודים, לרבות החלפת גופי חימום, כדי להבטיח את השירות הטוב ביותר.

חייגו ליגאל האינסטלטור מומחה דודי שמש 077-8051102

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים