נזילה מהתקרה או מהשכן? כך תפתרו את הרטיבות

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

נזילה מהתקרה היא תופעה שלרוב תקרה רק בבניינים משותפים. היא מחייבת טיפול ותיקון מידיים כדי למנוע נזקים לדיירים המתגוררים מתחת לבית שם ישנה התקלה.

ממה נובע נזילות מים מהתקרה?

בדרך כלל מקרה של נזילה בתקרה בבית משותף, מוכיחה על תקלה בביתו של אחד הדיירים והיא משפיעה ופוגעת בנכס של דייר אחר.
אם מדובר בדייר המתגורר בקומה עליונה, הרי שהנזילה עשויה להיגרם בגלל איטום בעייתי של הגג או דוד של אחד הדיירים שנוזל. זה גם יכול להיות צינור מים שנפגע. הטיפול בבעיה אמור להיעשות על ידי בעל הדוד (במקרה של נזילה מדוד או צנרת המתחברת אל הדוד) במקרה אשר בו האיטום הוא הבעייתי, העבודה תתבצע על ידי וועד הבית.

אינסטלטור איתור נזילות

אילו סימנים מעידים על נזילה? 

נזילה בבית היא תקלה שפוגעת באיכות החיים שלנו, באסתטיקה של הבית וגם בבריאות שלנו.

לרטיבות בבית עשויות להיות השלכות רבות גם על הבית. זה אומר קירות הבית, הרהיטים, מוצרי החשמל וכן הלאה.

אז איך בעצם יודעים שיש נזילה בבית?

יש סימנים רבים שיכולים להעיד כי אכן ישנה תקלה כלשהי בצנרת שלכם או בזו של השכנים שלכם. לא תמיד זה כל כך ברור ולעיתים קשה לקשר בים התקלה לבין התוצאות שלה בשטח.

על כן, אם אתם מגלים סימנים כלשהם שעשויים העיד על קיומה של נזילה כמו למשל מים ליד הצינור, רטיבות בקיר, קיר שמתקלף או אפילו רק חשבון המים שתפח בלי סיבה נראית לעין. כי גם חיובים בלתי הגיוניים עשויים בהחלט להצביע על נזילה ממקור עלום כלשהו.

בכל אחד מהמקרים הללו יש לחשוד שמא ישנה בעיה בצנרת שלכם או של השכנים שלכם.

מי אשם בנזילה בקומה הראשונה והשנייה?

יש מקרים רבים של נזילות שהן לא בקומת הגג. זה יכול להיות בקומה הראשונה או השנייה. המקרים הללו מאותתים על בעיה בצנרת של הדיירים המתגוררים מעל לתקרה הדולפת.
ברוב רובם של המקרים, הדיירים בבית שם ישנה הבעיה כלל לא ידעו על קיומה, היות וברוב המקרים יהיה זה פגיעה בצינור העובר מתחת לריצוף כאשר זה יגרום למים שיחלחלו החוצה. אז בתחילה המים הללו ייאגרו במצע הנמצא מתחת לריצוף. רק לאחר שהמצע יהיה רווי יתחילו המים לחלחל לתקרה של השכנים המתגוררים מתחתם.
אז בתחילה זה ייראה אולי רק כמו כתם לא אסתטי על גבי התקרה אך ככל שהנזילה תמשיך או תהיה משמעותית יותר הרי שהמים יתחילו לטפטף ממש אל הבית מתחת. יש מקרים שאפשר יהיה לאגור את המים אל תוך כלי בגלל הכמות הגדולה שלהם. ברור שהטיפול הנדרש במצב כזה הינו דחוף ממש. זאת כדי לעצור את הנזק בבית השכנים.

מה לעשות אם השכן לא מתקן את הנזילה מהתקרה?יגאל חביב - אינסטלטור מומחה

תמיד כדאי לשמור על אדיבות ולפנות בצורה מכובדת ועדינה אל הדייר שאצלו התקלה הגורמת לנזילה. לא כדאי להרוס את השלום והשלווה בבניין רק בשל נזילה בצנרת. עם זאת חשוב לדעת כי ככל שתיידעו מוקדם יותר את השכן בדבר הנזילה הרי שהפיצויים על הנזקים יושתו עליו והוא זה שיצטרך לפצות אתכם על כך. 

אם השכן מסרב לטפל בתקלה, יש לכם את הכתובת של האגודה לתרבות הדיור.

באילו דרכים ניתן לאתר נזילות 

לא תמיד זה יהיה מסובך כל כך לאתר את מקור הנזילות. יש מקרים רבים אשר בהם יודעים בבירור מה קרה. כמו למשל פיצוץ בצנרת במקום גלוי לעין או בעיות איטום ידועות וכן הלאה.

במקרים בהם יש רטיבות ולא יודעים מה מקור הרטיבות, יהיה צורך להיעזר באנשי מקצוע מומחים או באינסטלטור בעל ניסיון ושיש לו את הציוד המיועד לאיתור נזילות ללא הרס. יש היום מגוון כלים שנועדו לשם כך ואנשי מקצוע מומחים ידעו לעשות את העבודה עד שיימצא המקור לנזילות.

המדובר הוא במצלמה תרמית, במכשירים אינפרה אדום, בגלאי קול וכן הלאה. בעזרת אלו ניתן להגיע אל הנקודה המדוייקת.

טיפול ראשוני במקרה של נזילה בתקרה

נזילות מים מהתקרה היא נזילה שמחייבת בדיקה יסודית של הצנרת של הדיירים המתגוררים בקומה שמעל הדירה המטפטפת. חשוב לאתר באופן מדויק את מוקד התקלה וזאת על מנת שאפשר יהיה לטפל בה במהירות. אז האמת היא שהאיתור של הנזילה היא לא תמיד כל כך פשוטה או אפשרית. לעיתים לא יהיה מנוס מהרמת הריצוף כדי לאתר את המוקד הבעייתי. לחילופין אפשר לעשות שימוש במצלמה תרמית עליה נרחיב בהמשך, שזו מסייעת לאבחן ולראות בצורה מדויקת את המקום שאחראי על הנזילה.
לאחר שיודעים היכן הבעיה, יהיה צורך לתקן את המקום הפגוע בעזרת אינסטלטור. לעיתים זה יחייב הרמה של הריצוף, החלפה של החלקים הפגועים, ייבוש המצע או החלפה שלו במצע חדש ויבש ואחר כך ריצוף מחדש של השטח אותו חשפו.

אמצעים טכנולוגים לאיתור נזילה מהתקרה

איתור רטיבות בתקרה זה לא תמיד דבר כל כך פשוט היות והצנרת היא מסועפת וסבוכה. במיוחד אם לא יודעים בדיוק מה המסלול שלה ומהם המקומות בהם היא עוברת בבית.
כדי למזער את הנזק הסביבתי בחיפוש אחר מקור הבעיה, מומלץ להיעזר במומחה בתחום האינסטלציה שמצויד בציוד מתקדם כגון מצלמה תרמית לאיתור נזילות, זאת על מנת שהוא יבצע את הבדיקה באמצעים טכנולוגיים. לאחר האבחון הוא גם יציע את הטיפול הנכון.
יש מקרים אשר בהם התיקון יארך מספר ימים כאשר רק אחרי סיום העבודה אפשר יהיה לשוב לשגרה.
חשוב לזכור כי את תיקוני הצבע אפשר יהיה לבצע רק לאחר ייבוש מלא של התקרה היות וגם לאחר התיקון עדיין יש נוזלים הספוגים בה ואורך זמן עד שהמים מתאדים לגמרי.

אם ניתן לטפל בנזילה מהתקרה באופן עצמאי בלי איש מקצוע?

ברוב המקרים, איתור נזילות זה לא משהו שתוכלו לעשות בכוחות עצמכם. עם זאת, במקרים מסויימים תוכלו בהחלט לנסות לגשש מהי מקורה של הבעיה ובכך לחסוך מעצמכם את השירות של איתור נזילות. כך למשל תוכלו לסגור את הברזים שמובילים מים אל הדירה שלכם ולבדוק אם מונה המים ממשיך להסתובב. כך תדעו כי בצינור שלכם ישנה נזילה. 

במקרים אחרים הפתרון יוכל לבוא רק על ידי סיוע של איש מקצוע לתחום שיאתר עבורכם את התקלה ואת מקורה.

תיקון נזילה בתקרה: שלב אחרי שלב

במקרה של רטיבות בשל בעיות איטם ומי גשמים החודרים פנימה יש לבצע תיקון ואיטום מחדש על פי השלבים הבאים.

  • שלב ראשון – יש לגרד את התקרה באמצעות שפכטל ומברשת ברזל. חושב להוריד כל שארית רופפת של טיח או של צבע ואם יש אבנים קטנות שמתפרקות מהקיר להסיר גם אותם.
  • שלב שני – תיקון החורים והסדקים – יש לעשות שימוש בחומרים ייעודיים המאפשרים עבודה גם במשטחים רטובים תוך אפשרות הדבקה איכותית וחזקה. 
  • שלב שלישי – איטום – לאחר ביצוע התיקונים יש למרוח חומר איטום נגד לחות ומים. את החומר מיישמים בשתי שכבות תוך הקפדה על מריחה יסודית וכיסוי מלא של כל השטח.

באיזו תקופה כדאי לתקן נזילה מהתקרה 

כל נזילה חייבת תיקון. אין כל טעם להשאיר את הבעיה וצפות שהיא תיפתר מאליה. תקלות בצנרת מטבען אינן נפתרות בלי תיקון חיצוני מקצועי. אך יחד עם זאת יש לדעת כי בחודשי החורף המחירים תמיד יהיו גבוהים יותר בגלל שיש תקלות רבות יותר בעונה זו. מסיבה זו אם התקלה אינה במיקום בעייתי מידי ואתם לא ממש סובלים ממנה או שלא נוזלים כמויות גדולות ויקרות של מים, אתם בהחלט יכולים לשקול דחיית הטיפול בבעיה לחודשי הקיץ אז המחירים יהיו נמוכים יותר.

מחירון תיקון נזילות 

תיקון נזילה בברז 350-530 ₪ 

פתיחת סתימה באסלה 350-570 ₪

פתיחת סתימה בכיור 350-550 ₪

פתיחת סתימה באמבטיה 300-450 ₪

איתור נזילה עם מצלמה תרמית 1,000-1,700 ₪

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים