החלפת דוד שמש

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5

בתים רבים הגיעו למסקנה שהגיע הזמן ויש צורך בהחלפת דוד שמש. אם גם אתם הגעתם למסקנה שההחלפה היא בלתי נמנעת, כך תוכלו לעשות את זה נכון:

דוד שמש מעסיק רבות את הישראלים, והדבר לגמרי מובן. אמנם הוא ממוקם הרחק מן העין, על גבי גג הבניין, אבל המשפט "רחוק מהעין, רחוק מהלב" לא נכון לגביו. נהפוך הוא. אם הוא מתחיל להתרשל בתפקידו, לוקח לו זמן רב לחמם את המים במקלחת או שהוא בכלל לא מחמם את המים במקלחת, או אם יש בו נזילה, אסור לכם להזניח את הנושא ואתם צריכים לשקול החלפת דוד שמש, ויפה שעה אחת קודם.

צריכים שירותי תיקון או החלפת דוד שמש? חייגו 077-8051102

החלפת דוד שמש

מחירון תיקון או החלפת דוד שמש של IGL

שיטהמחיר
ביקור אינסטלטור250 – 300 ש"ח
החלפה של פלאנג'500-700 ש"ח
החלפת גוף חימום350-500 ש"ח
החלפת תרמוסטט250-400 ש"ח
החלפת צינור קישור מהדוד לקולטן השמש 300-500 ש"ח
תחזוקה תקופתית של הדוד500-900 ש"ח
תחזוקה תקופתית של קולטני השמש300-400 ש"ח
ניקוי של הדוד (ללא החלפת חלקים)250-500 ש"ח
החלפת דוד שמשהחל מ-2,200 ש"ח (המחיר יכול להשתנות על פי אופי ההתקנה ומותג הדוד

מה כולל מחיר של החלפת דוד שמש?

מחיר החלפת דוד שמש תלוי במספר גורמים:

  • סוג הדוד: דודים מתקדמים יותר או דודים בעלי נפח גדול יותר יכולים להיות יקרים יותר.
  • עלויות התקנה: כוללת עבודת אינסטלטור ואולי צורך בשינויים נוספים במערכת הצנרת.
  • חלפים נלווים: כמו תרמוסטטים, צינורות וקולטים.

דודי שמש – כי יש דברים שבשבילם שווה לפנות למקצוענים

צריכים שירותי תיקון או החלפת דוד שמש? חייגו 077-8051102

כאמור, כמו בכל מוצר אחר, החלפה של דוד שמש היא עניין הכרחי כאשר הדוד כבר לא עושה את תפקידו נאמנה. למשל, כאשר הדוד לא מחמם את המים כמו שצריך, בין אם כאשר הדוד עצמו, בו מאוחסנים המים, מתחיל לנזול, או כאשר יש בעיה בקולט השמש, החלק שעליו מופקדת מלאכת חימום המים.

אז מתי החלפת דוד שמש היא בלתי נמנעת, ומתי עדיף להשקיע בתיקון? הדבר תלוי בהיקף הנזק שנגרם לדוד. אם מדובר בתיקון קטן יחסית, אז זה הפתרון ההגיוני, אולם אם המחיר של התיקון נאמד באלפי שקלים, שווה כבר לשקול את ההחלפה שלו. מן הסתם, ישנם סוגים שונים של דודי שמש וסוגים שונים של גגות, שבהתאם להם משתנה המחיר. כפי שאפשר לנחש, דודים גדולים יותר גם עולים יותר, ומכאן השיקול האם שווה להחליפם או שלא.

קולט דוד שמש

החלפת דוד שמש – מתחילים בייעוץ וממשיכים בהחלפה בפועל, רק אצל הטובים ביותר

החלפת דוד שמש, ובאופן כללי, הטיפול בדודי השמש, מצריכה ייעוץ של אינסטלטור חירום מקצוען. לגמרי טבעי ומובן שלאנשים חסרי רקע בעולם דודי השמש לא הכל יהיה ברור. לשם כך, אתם זקוקים לאיש מקצוע שישדר אחריות ואמינות. כזה שתרגישו בנוח להכניס הביתה ובסופו של דבר לתת לו לבצע את העבודה. אתם צריכים איש מקצוע שכבר היה שם והתקין בהצלחה אינספור דודי שמש, ועשה כן בהצלחה יתרה. בקיצור, אתם זקוקים למומחים של IGL אינסטלציה.

אחד היתרונות המשמעותיים שלנו הינה העובדה שאנחנו מציעים שירותי אינסטלטור 24 שעות, אשר מתווספים לשירותי החלפת דודי שמש. תוכלו למצוא אצלנו אינסטלטור חירום שיסגור לכם את הפינה, גם אם מתעורר הצורך באינסטלטור הרבה, הרבה אחרי שעות העבודה הרגילות. הסירו דאגה מליבכם, אנחנו כאן למענכם.

מתי מחליפים פלאנג' (מאיץ חום) לדוד?

צריכים שירותי תיקון או החלפת דוד שמש? חייגו 077-8051102

הפלאנג' הוא למעשה רכיב עיקרי במערכת החימום של הדוד שאליו מתחברים גוף החימום עצמו והתרמוסטט. ישנם מקרים שאין צורך להחליף את כל הפלאנג' וניתן להסתפק בהחלפה של גוף החימום או התרמוסטט בלבד. המקרה הנפוץ ביותר שמחליפים את כל המאיץ (פלאנג') הוא כשהדוד מתמלא באבנית ומשך חימום המים לוקח המון זמן ובפועל גם לאחר עבודה ממושכת של הדוד אין מספיק מים חמים ליושבי הבית.

פיצוץ צינור דוד

מתי נאלץ להחליף את התרמוסטט?

במקרים בהם הדוד מקצר את החשמל בבית, הדבר הראשון שאנו נבדוק הוא האם התרמוסטט תקול ויש צורך להחליף אותו. כאשר מצטברת אבנית בדוד שמעמיסה עליו, מתחיל עומס על כל המעגל החשמלי בבית ומכך נובעות הפסקות חשמל שמצבעיות על בעיה בתרמוסטט. תרמוסטט בדר"כ מחזיק סדר גודל של 3 שנים.

בעיות נפוצות וטיפים לפתרון בעיות בדודי שמש

  • מחסור במים חמים: אם דוד השמש לא מייצר מספיק מים חמים, יכולות להיות לזה כמה סיבות: קולטי השמש לא נקיים – אם הם מלוכלכים, הם לא יוכלו לספוג ביעילות את אור השמש וצריך לנקות אותם. סיבה נפוצה נוספת היא תרמוסטט או חיישן טמפרטורה פגום; אם זה המקרה, צריך להחליף את החלק.
  • מערכת נזילה: כשדוד השמש דולף, זה אולי בגלל קולט פגום או נזילה במיכל האגירה או בצנרת. דבר ראשון יש לזהות מהיכן הנזילה, ואז ניתן לקבוע אם מדובר בתיקון קל – וצריך רק להחליף חלק – או שצריך החלפת דוד שמש.
  • ביצועים גרועים בחודשי החורף: דודי שמש פחות יעילים במזג אוויר סגרירי, אבל יש דרכים לשפר את הביצועים שלהם ע"י הוספת גיבוי חשמלי לבוילר. 
  • בעיות משאבה או זרימה: אם המים אינם זורמים במערכת כראוי, זה אולי כי יש בעיה במשאבה, בעיה בשסתומים, אבנית בצינורות, סתימה וכד'. במקרה כזה צריך להזמין איש מקצוע.

טעויות נפוצות שיש להימנע מהן בעת ​​החלפת דוד שמש

  • גודל לא אופטימלי: אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא התקנת דוד שמש בגודל לא נכון; אם מתקינים דוד קטן מדי, הוא לא יוכל לעמוד בדרישות המים החמים של הדיירים, בעוד שדוד גדול מדי עלול להוביל לבזבוז אנרגיה. 

איך להתאים דוד שמש לפי גודל למשפחה שלי? – מקובל להעריך כך:

מספר נפשות בבית נפח דוד שמשי מומלץ
1-2  נפשות 80  ליטר
3-4 נפשות 120 ליטר
5-6 נפשות 150 ליטר
מעל 6 נפשות 200 ליטר
  • לא משדרגים את הצנרת: שדרוג הצנרת בעת החלפת דוד שמש חיוני כדי להבטיח שהמערכת תפעל לאורך זמן ביעילות. מערכת אינסטלציה ישנה לא תוכל להתמודד עם לחץ המים המוגבר שמגיע עם התקנת דוד שמש חדש, מה שעלול להוביל לנזילות ובעיות נוספות.
  • לא בודקים כיוון קולטים אופטימלי: כאשר מתקינים דוד שמש חשוב לוודא שמניחים את הקולטים באופן אופטימלי לקליטת קרני השמש רוב היום רוב ימות השנה.
  • לא לשכור איש מקצוע: למרות שזה עשוי להיות מפתה לבצע התקנה לבד, החלפת דוד שמש היא תהליך מורכב יותר ממה שנהוג לחשוב, ודורש ידע וכלים מיוחדים. הזמנת איש מקצוע מבטיחה את התקנת המערכת בצורה נכונה כך שהיא תעבוד בצורה בטוחה ויעילה.

אחריות על דוד שמש

ברכישת דוד שמש חדש, חשוב לבדוק את תנאי האחריות שמספק היצרן:

  • משך האחריות: רוב הדודים מגיעים עם אחריות של מספר שנים.
  • כיסוי האחריות: בדקו האם היא כוללת תיקונים, חלפים ותחזוקה.
  • תנאים מיוחדים: לעיתים ישנם תנאים מסוימים שחייבים לעמוד בהם כדי שהאחריות תהיה בתוקף.

דודי שמש חשמלי לעומת דוד שמש דוד גז

בחירה בין דוד שמש חשמלי לדוד שמש המופעל בגז תלויה בצרכים ובהעדפות:

דוד שמש חשמלי:

  • יעילות גבוהה בחודשי החורף.
  • עלות התקנה גבוהה יותר.
  • תלות בחשמל.

דוד שמש דוד גז:

  • עלות תפעול נמוכה יותר לאורך זמן.
  • יעילות טובה בתנאי מזג אוויר נורמליים.
  • תלות בגז.

ההשפעה הסביבתית של דודי שמש

דודי שמש הם כבר שנים רבות חלק מנוף הגגות בישראל, שהיתה בין הראשונות בעולם לעודד את תושביה לשימוש מאסיבי באפשרות זו, עוד בתקופה שרוב האנשים עוד לא דברו על השפעה סביבתית, שינויי אקלים, קיימות ואנרגיה ירוקה.

כיום כבר ברור לגמרי שחימום מים בעזרת דודי שמש  משפיע באופן חיובי על הסביבה, ממש כמו להפקת חשמל באמצעות אנרגיה סולארית.

שימוש בדודי שמש עוזר:

  • להפחתת הפליטה של גזי חממה: שלא כמו דודי מים מסורתיים המסתמכים על דלקים מאובנים כמו גז או נפט לחימום המים, דודי שמש משתמשים באנרגיה מתחדשת מהשמש ובכך עוזרים להפחית את פליטת הפחמן ולהאט את ההשפעות של שינויי האקלים.
  • יעילות אנרגטית: דודי שמש יעילים מאוד וצורכים פחות אנרגיה מאשר דודי מים מסורתיים, מכיוון שהם מסתמכים על אנרגיה סולארית. הם לא צורכים חשמל או גז כדי לחמם את המים, מה שמביא לחיסכון משמעותי באנרגיה.
  • תלות מופחתת באנרגיה: דודי שמש מספקים עצמאות אנרגטית, מה שאומר שבעלי בתים ועסקים יכולים להפחית את התלות שלהם במקורות אנרגיה שאינם מתחדשים. זה עוזר לגוון את מקורות האנרגיה ולהפחית את ההשפעה של תנודות במחירי החשמל.
  • אורך חיים: דודי שמש הם בעלי תוחלת חיים ארוכה ודורשים תחזוקה מינימלית, מה שמפחית את הפסולת ואת ההשפעה הסביבתית של ייצור דודי חימום חדשים.

בקצרה, לדודי שמש יש השפעה חיובית ומשמעותית, והם מספקים דרך מעשית – ובמחיר סביר – לעבר עתיד נקי וירוק יותר. השקעה בדודי שמש היא דרך מצוינת לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית, וגם לחסוך כסף בחשבונות החשמל.

אחזקה וניקיון דודי שמש – טיפים שימושיים

תחזוקה קבועה של דוד שמש חשובה לשמירה על יעילותו ואורך חייו. כוללת בדיקה וניקוי של קולטי השמש, בדיקת צינורות וחיבורים לאיתור נזילות, ובדיקת גוף החימום והתרמוסטט. מומלץ לבצע תחזוקה מקצועית לפחות פעם בשנה.

ההשפעה של שינויי האקלים על ביצועי דוד השמש 

לשינויי האקלים יכולות להיות השפעות חיוביות מאוד על ביצועי דודי שמש בגלל ההתחממות הגלובלית שתאפשר:

  • קרינת שמש מוגברת – שתגרום לתפוקת אנרגיה גבוהה יותר מדודי שמש.
  • עונות חימום ארוכות יותר – שיכולות להגדיל את תפוקת האנרגיה של דודי שמש ולהפחית את התלות במערכות חימום מסורתיות.

צריכים שירותי תיקון או החלפת דוד שמש? חייגו 077-8051102

שאלות נפוצות

כן, ניתן לשלב דודי שמש חדשים בדרך כלל עם מערכות אינסטלציה קיימות. עם זאת, זה יהיה תלוי בתצורה הספציפית של הצנרת שלך והאם נדרשים שינויים כלשהם כדי להתאים למערכת החדשה.
תחזוקה שוטפת חשובה כדי לשמור על דוד השמש שלך לפעול ביעילות ולהאריך את תוחלת חייו. זה עשוי לכלול משימות כמו ניקוי הקולט, בדיקה והחלפה של מוט האנודה ובדיקת מיכל האחסון לאיתור נזילות או קורוזיה.
כן, בהתאם למקום מגוריכם, ייתכן שיהיו תמריצי מס או הנחות זמינות לקיזוז עלות התקנת דוד שמש חדש. תמריצים אלה עשויים להיות מוצעים על ידי ממשלות פדרליות או מדינות, חברות שירות מקומיות או ארגונים אחרים.
תוחלת החיים של דוד שמש תהיה תלויה במספר גורמים, לרבות איכות המערכת, כמות השימוש שהיא מקבלת ורמת התחזוקה שהיא מקבלת. באופן כללי, דוד שמש מתוחזק היטב יכול להחזיק מעמד עד 20 שנה ומעלה.
כמות הכסף שתוכל לחסוך בחשבונות האנרגיה שלך תהיה תלויה במספר גורמים, כולל גודל המערכת והקיבולת, האקלים והמיקום של הבית שלך ודפוסי צריכת האנרגיה שלך. באופן כללי, עם זאת, דוד שמש חדש יכול לעזור להפחית את חשבונות האנרגיה שלך עד 50%.
זה יהיה תלוי בתקנות הספציפיות באזור המקומי שלך. במקרים מסוימים, ייתכן שיידרש היתר בנייה או אישורים אחרים לפני שתוכל להתקין דוד שמש חדש. חשוב לבדוק עם הרשויות המקומיות שלך כדי לקבוע אילו דרישות חלות במצבך.

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

תוכן עניינים:

אלירן
גבעתיים
קרא עוד
"היתה לי סתימה רצינית בכיור במטבח. אנחנו שופכים לשם הרבה שמן והיה צורך בעבודה ארוכה של אינסטלטור. הגעתי ליגאל דרך המלצה והוא עשה עבודה מצוינת, עבד שעות, פתח את הסתימה וגם החליף ברז על הדרך. אני תמיד חושש להזמין אינסטלטורים כי הם משאירים אחריהם הרבה בלאגן אבל יגאל עבד בצורה נקייה ומסודרת ולא הייתי צריך לחזור ולנקות אחרי העבודה שלו. לקח מחיר הוגן. שירות תענוג!"
יוסי
תל אביב
קרא עוד
"קיבלתי המלצה על יגאל מהשכן שנמצא דלת מולי, מהרגע ששוחחתי אתו טלפונית הוא הגיע אלי תוך פחות משעה וביצע עבודה מדהימה! הייתה לי נזילה חמורה בשעון מים של הצנרת שמספקת בשבילי מים לדירה ויגאל איתר את הנזילה, זיהה את התקלה והחליף בדיוק את מה שהוא היה אמור להחליף. יגאל בעל מקצוע אמין ובעל תודעת שירות גבוהה, אני בן אדם פדנט והוא ענה על כל שאלותיי בסבלנות רבה ולאחר ששוחחתי עם חבר שלי שמכיר את התחום, הבנתי שגם המחיר שהוא דרש ממני היה הגון ביותר, כל מה שיכולתי לחפש בבעל מקצוע מצאתי ביגאל ואני ממליץ עליו בחום!"
שלום
רמת גן
קרא עוד
"הייתה לי נזילה שהגיעה לשכנים והזמנתי שני אינסטלטורים שלא הצליחו לאתר אותה. אחרי הרבה חיפושים הגעתי ליגאל והוא שינה את כל התמונה. הוא הגיע מהר, עלה וירד מהבית שלי לשכנים, פתח חור אחד ברצפה ומיד זיהינו את מקור הנזילה. הוא תיקן את הבעיה ומאז הכל בסדר גמור, אין יותר בעיות. לאחר התיקון ביררתי לגבי המחיר שהוא גבה והבנתי שהוא הציע מחיר מצוין, למרות שבאותו הזמן לא כל כך עניין אותי המחיר בגלל שראיתי שמדובר ברמה כזאת גבוהה של מקצועיות שזה כבר לא משנה. ממליץ בחום!"
שי
חולון
קרא עוד
"הברז במטבח שלי התקלקל ויצרתי קשר עם יגאל בעקבות אחד הפרסומים שלו באינטרנט, הוא הגיע אלי והתקין עבורי ברז חדש. יגאל איש נחמד ומקצוען בתחומו, הוא הגיע אלי תוך חצי שעה מהרגע שקבענו, סיים את העבודה תוך זמן קצר וביצע את ההתקנה בצורה איכותית וטובה, יתר על כן אני מבין קצת במחירים בתחום הזה ויגאל גבה ממני סכום הגיוני מאוד והכל הורכב בצורה יפה ונקייה."
הקודם
הבא

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים