החלפת קולט שמש

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

ישנם הבדלים בין דודי השמש השונים ואם אתם עומדים לפני רכישה של דוד כזה, חשוב שתדעו על מה באמת מדובר.
אנחנו כאן כדי ללמד אתכם מעט על הקולטים של דודי השמש, ממה הם עשויים, מה צריך לבדוק לפני שמתקינים אותם, איך בוחרים את סוג הקולטים המתאים לצרכים שלכם, האם צריך שני קולטים או שמא אפשר להסתפק רק באחד וכן מה עושים כאשר עולה צורך בהחלפת קולטים לדוד השמש. על כך ועוד במאמר שלפניכם.

מה זה קולט דוד שמש ואיך זה עובד?

הקולטים של דוד השמש הם למעשה קולטים את המים שנכנסים אל תוך צינורות הנחושת. שם הם מתחממים וזורמים כלפי מעלה. זאת הודות לתכונה הפיזיקלית של מים חמים שהינם צפופים פחות ועל כן קלים יותר. מים אלו זורמים פנימה אל תוך הדוד ונאגרים בחלקו העליון של הדוד, שוב הודות לתכונה הפיזיקלית שלהם. כך אנחנו יכולים ליהנות ממים חמים.

קראו גם על מה לעשות אם הדוד לא מחמם?

החלפת קולט שמש

ממה מורכב קולט דוד שמש?

לפני שנתחיל להסביר על התקנת קולטי שמש, נסביר קודם כל איך מיוצרים קולטי השמש וכיצד הם עובדים.
רוב רובם של קולטי השמש שיש לנו בארץ עשויים צינורות מתכת המרותכים לסנפירים. אלו עשויים מתכת צבועה בשחור נמצאים בתוך קופסה מבודדת העשויה פח עם ציפוי זכוכית בחלק העליון ובידוד של פוליאוריטן מהצד התחתון.
כך למעשה עשויים דודי השמש הסטנדרטיים. עם זאת יש הבדלים בין סוגי המתכות מהם מרכיבים את הצינורות כפי שנרחיב על כך בהמשך.

מה לעשות כאשר אין מים חמים בברז?

חברת IGL אינסטלציה מחליפה קולט שמש ללקוח מרוצה

באילו מצבים לבצע החלפת קולט שמש?

החלפת קולטים לדוד שמש הי לא פעולה שאמורה להיעשות סתם כך ללא צורך. נכון שעשויה להצטבר אבנית בקולטים מה שיאט את חימום המים בגלל הצינורות שייסתמו אך כל עוד הקולטים משרתים אתכם נאמנה, גם אם כבר חלף זמן רב, אין באמת סיבה לעשות את זה. באופן כללי, אחת לעשר שנים אתם כבר עשויים להרגיש בהבדל, מה שיחייב אתכם לבצע ניקוי אבנית אך במקרים רבים, הדבר הנכון יהיה החלפת הקולטים.
ברור שאם ישנה נזילה מהקולטים, תהיה זו גם כן סיבה להחליף את הקולטים.

מה חשוב לבדוק כאשר מתקינים דוד שמש?

אם מדובר בבית קיים, יש לבדוק קודם כל האם ישנה מערכת קיימת ובהתאם לצורך לפנות אותה מהמקום. ההתקנה חייבת לכלול שסתום ביטחון אל חוזר, ברז ערבול שימנע כוויות, ברז ניתוק, פריסת צנרת אל הדירה וכן הלאה.

החלפה של דוד שמש יכולה להיעשות אך ורק על ידי אינסטלטור מוסמך ומורשה. בבתים חדשים זהו חלק מהתפקידים של הקבלן כאשר עליו לדאוג למערכת הסולארית שתספק מים לחמים לכל הבתים.

תקלות נפוצות בדוד שמש

בעידן שבו המודעות לאנרגיה ירוקה וחסכונית בשיאה, דודי שמש הפכו לפתרון אידיאלי למשקי הבית הישראלי. עם זאת, כמו כל מערכת, גם דודי שמש עלולים להיתקל בתקלות נפוצות אשר דורשות תשומת לב וטיפול מקצועי.

בין התקלות השכיחות ניתן למצוא נזילות מהקולטים, אבנית במערכת הפנימית, ופגיעה באיכות החימום בגלל קולטים מלוכלכים או ישנים.

התקנת קולטי שמש חדשים או החלפת קולטים לדוד שמש בצורה מקצועית יכולה להבטיח חזרה לתפקוד אופטימלי וארוך טווח של המערכת. זהו הזמן להכיר את התקלות הנפוצות וללמוד כיצד לזהות אותן בזמן, כדי למנוע נזקים מיותרים והוצאות גבוהות.

פתרון בעיות נפוצות של דוד שמש

כאשר מתמודדים עם בעיות בדוד שמש, ישנם פתרונות יעילים שיכולים להבטיח את תפקודו התקין והיעיל.

  • דוד שמש מתקרר מהר מידי: בדיקה של האינסטלציה מסביב לדוד ולצינורות חשובה לזיהוי נקודות חולשה שבהן אבדן חום קורה. כמו כן, בדיקת רמת המים ולחץ המים במערכת חיונית לוודא שאין דליפות או בעיות במחזור המים.
  • קולט שמש סתום: קולטים שאינם נקיים יכולים לפגוע ביעילות החימום. ניקוי קולטים באופן תקופתי מומלץ לשמירה על הביצועים הטובים ביותר של המערכת.
  • נזילה מדוד השמש: נזילה יכולה לגרום לנזק רב ולכן חיוני לטפל בה במהירות. קריאה למומחה חשמלאי או אינסטלטור מקצועי יכולה למנוע נזק נוסף ולשחזר את תקינות המערכת.
  • דוד לא נדלק: אם הדוד אינו נדלק, זה יכול להיות עקב בעיה במערכת החשמלית או הגז. בדיקה מקיפה של החיבורים והמעגלים החשמליים נדרשת לאיתור הבעיה.
  • דוד מקצר: קצרים חשמליים הם סיכון בטיחותי רציני ודורשים תיקון מיידי. מומלץ לפנות לחשמלאי מוסמך לבדיקה ותיקון.
  • שעון דוד לא עובד: תקלה בשעון הדוד יכולה לגרום לבלבול בתזמונים ובצריכת אנרגיה. תיקון או החלפה של השעון יכולים להיות הכרחיים.

החלפת קולטים לדוד שמש מחיר

שירות התקנהטווח מחיר
התקנה של קולטים על גג רעפים רגיל700₪ - 900₪
התקנה של קולטים על גג רעפים ישן800₪ - 1,000₪
קולט שמש 80 ליטר כולל התקנה1,500₪ - 1,800₪
קולט שמש 150 ליטר כולל התקנה1,800₪ - 2,400₪
קולט 200 ליטר כולל התקנה2,700₪ - 3,200₪
שימוש במנוף לגגות משופעיםתוספת של 300₪ - 400₪

החלפת קולטים לדוד שמש מחיר ייקבע בהתחשב בתכולה של הקולט כמו גם בחברה המייצרת שלה.
כך גם יש הבדל מבחינת סוג העבודה ואופן הביצוע שלה בפועל. לדוגמא התקנה של דוד שמש על גג רעפים תהיה הרבה יותר מסובכת מהתקנה של קולטים על גג שטוח. אם מדובר בגג רעפים ישן במיוחד, סיפור עשוי להיות ומורכב עוד יותר. כי הרעפים הישנים נעשים פריכים מאוד וברגע שידרכו עליהם הם פשוט יתפרקו. במצבים מעין אלו כדאי לשקול החלפה של הגג או לפחות חלקים ממנו או לחילופין, פשוט לוותר על דוד שמש וללכת על דוד חשמלי בלבד.

נזילה בצינור הדוד

סוגים של קולטי שמש ומה מתאים לכם?

כפי שכבר ציינו, ישנם סוגים שונים של קולטי שמש העשויים כל אחד מהם מחומרים שונים.

  • קולטי שמש העשויים צינורות ברזל – נפוצים מאוד, מחלידים ונסתמים מאבנית תוך מספר שנים.
  • קולטי שמש העשויים מנחושת מרותכת – עמידים יותר לאורך זמן וכמובן יקרים יותר.

ישנם הבדלים גם מבחינת הצבע בו נעשה שימוש בהתקנת דוד השמש. יש א הצבע השחור האיכותי והמשובח, לעומת הצבע הזול והפשוט יותר.
המתכת המרכיבה את הקופסה אף היא יכולה להיות עשויה פח מגלוון והיא גם יכולה להיעשות מפלדה אל חלד.
הזכוכית אף היא אינה קבועה וישנם סוגים שונים, זכוכיות בעלות שקיפות גבוהה יותר או פחות, זכוכית מחוסמת ועמידה יותר או פחות וכן הלאה.

גולשים שקראו את זה התעניינו גם במאמר: דוד התפוצץ

השוואת דודי שמש עם דודי מים מסורתיים

דודי שמש דודי מים מסורתיים
דודי שמש מסתמכים על אנרגיה מתחדשת, השמש, ולכן מבטיחים חיסכון בהוצאות החשמל או הגז באורך טווח.  לעומת זאת, דודי מים מסורתיים, הפועלים באמצעות חשמל או גז, גורמים להוצאות חודשיות גבוהות יותר.
דודי שמש תלויים במידה רבה בתנאי מזג האוויר ויעילותם יכולה להשתנות בהתאם. באזורים עם שפע שמש, הם מהווים פתרון יעיל במיוחד. לעומתם, דודי מים מסורתיים מספקים ספק מים חמים קבוע ואינם תלויים במזג האוויר.
דודי שמש דורשים תחזוקה תקופתית, כולל ניקוי הקולטים ובדיקת המערכת לנזילות או תקלות אחרות.  דודי מים מסורתיים עשויים לדרוש תיקונים קצת פחות תכופים, אך התיקונים יכולים להיות יקרים יותר במקרה של כשל טכני.
דודי שמש מהווים פתרון ידידותי יותר לסביבה, כיוון שהם מפחיתים בצריכת חשמל או גז וכך תורמים להפחתת פליטות גזי חממה. דודי מים מסורתיים, מצד שני, יכולים להיות פחות יעילים מבחינה סביבתית, במיוחד אם הם פועלים על גז טבעי או דלקים אחרים.

השפעת תנאי מזג האוויר על הביצועים של קולטי דוד השמש

מזג האוויר משחק תפקיד מרכזי ביעילות ותפקודם של דודי שמש. קולטי שמש, הממוקמים בדרך כלל על הגג, חשופים לתנאים סביבתיים שונים, אשר יכולים להשפיע על ביצועיהם:

  1. חשיפה לשמש: בימים נאים ושמשיים, קולטי השמש מספקים את הכמות המרבית של חימום המים. עם זאת, בימים שיש עננים כבדים בשמיים או גשם, יעילותם יכולה לרדת משמעותית.
  2. טמפרטורות נמוכות: בחורף, כאשר הטמפרטורות נמוכות, קולטי השמש עשויים להיות פחות יעילים, ויכול להיות צורך להשתמש במערכת חימום חלופית.
  3. צבירת אבנית ולכלוך: גשמים ורוחות יכולים להוביל לצבירת אבנית ולכלוך על קולטי השמש, מה שיכול להפחית את יעילותם. תחזוקה תקופתית וניקוי הם חיוניים לשמירה על תפקודם האופטימלי.
  4. פתרונות לתנאים שונים: באזורים בעלי מזג אוויר משתנה, יש לשקול מערכות המשלבות קולטי שמש עם דודי חימום חלופיים, כדי להבטיח אספקת מים חמים קבועה ויציבה לאורך כל השנה.

מבינים את השפעת תנאי מזג האוויר על קולטי השמש מאפשרת למשתמשים להתכונן ולתכנן בהתאם, כדי להבטיח את היעילות המרבית של קולט דוד השמש.

כל כמה זמן נצטרך להחליף קולטי דוד שמש

לקולטי דוד שמש יש תפקיד קריטי ביעילות המערכת, ושאלת התדירות של החלפתם היא מרכזית בתחזוקת דוד השמש. עמידותם של הקולטים תלויה באיכותם ובתנאי הסביבה שבהם הם פועלים.

קולטי שמש באיכות גבוהה, כאשר מתוחזקים כהלכה, יכולים להחזיק מעמד לפרק זמן ארוך, לעיתים בין 10 – 15 שנים. עם זאת, תנאי מזג האוויר קשים כמו חום קיצוני, קור חריף, או רוחות חזקות עלולים לקצר את חיי השירות שלהם.

תחזוקה תקופתית, כולל ניקוי מאבק ולכלוך, מסייעת לשמור על יעילות הקולטים ומאריכה את תקופת השימוש בהם.

איך לשמור על קולטי דוד שמש לאורך זמן?

אם אתם רוצים להאריך את חיי הקולטים, הקפידו על ניקוי חד שנתי או דו שנתי שלהם על ידי איש מקצוע שיבצע שטיפה פנימית וחיצונית.

יגאל אינסטלטור מומחה להחלפה קולטי דוד שמש

זקוקים לשירות של החלפת קולטים לדוד שמש? יגאל אינסטלטור לתיקון דודי שמש לשירותכם. עם הידע המקצועי, מוצרים ממיטב החברות והתקנה בצורה הטובה ביותר עם אחריות מלאה על המוצר וההתקנה לאורך זמן.
כך תוכלו ליהנות ממים חמים בראש שקט.

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים