החלפת צנרת בבית: מדריך מא' ועד ת'

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אחת המערכות הכי חשובות שיש לנו בבית זו הצנרת של המים. כל עוד המים זורמים כרגיל ללא הפרעה, החיים שלנו זורמים אף הם על מי מנוחות. אך כאשר ישנה תקלה בצנרת, או אז כל איכות החיים שלנו נפגמת.
נלמד מעט על הצנרת שמשרתת אותנו במסירות, נבדוק מהם סוגי הצינורות הנפוצים, נבדוק מתי צריך להחליף את הצנרת, נלמד על שיטות של החלפת צנרת בבית וכמובן גם נלמד על דרכים לשמור על הצנרת כדי שהיא תשרת אותנו טוב יותר לאורך ימים ושנים.

מה תפקידה של הצנרת בבית והיכן היא ממוקמת?

הצנרת שעוברת דרך הקירות ודרך הרצפה והיא זו שאחראית על הובלת המים מהדוד שלנו שעל גג המבנה אל הברזים המותקנים בבית.
ברגע שאנחנו פותחים את הברז, המים יזרמו ישירות אל אותו ברז ואנחנו נקבל מים צלולים, חמים או קרים בהתאם למה שבקשנו והברז שפתחנו.

הצנרת לא מסיימת את תפקידה שם. היא גם דואגת למים שהגיע אלינו ואנחנו רוצים לפנות את העודפים שלה או את אלו שאנחנו לא זקוקים להם יותר. כמו מים מהמקלחת, המים של שטיפת הכלים או כל מים שזרמו אל תוך הכיור. הצנרת מפנה עבורנו את המים באמצעות צינורות הניקוז כאשר המים מובלים אל מאגרי הביוב. עד כאן הכול טוב ויפה.

החלפת צנרת בבית

מתי נזהה שזה הזמן להחליף את הצנרת בבית?

צנרת כמו כל דבר, כשהי מתיישנת היא כבר לא באמת מסוגלת לתפקד טוב ולשרת אותנו נאמנה. אם מדובר בצנרת ישנה שהונחה בזמן בניית הבית עשרות שנים קודם לכן, סביר להניח שהיא כבר לא באמת מה שהייתה. היא התמלאה עם הזמן בחלודה מה שמוריד את התפוקה שלה ואת איכות המים שתקבלו.

לא פעם קורה וישנו פיצוץ בצינור כזה והמים הזורמים מובילים להצפות ולנזילות כאשר גם התיקונים שמתבצעים בה לא באמת מועילים לאורך זמן. הבעיות חוזרות על עצמן שוב ושוב. אם זה המצב, שווה בהחלט להשקיע בהחלפה של צנרת המים וכך להרוויח גם את העלאת ערך הנכס וכמובן חיסכון בהוצאות חוזרות ונשות עבור תיקונים. מעבר לכך אין לשכוח את חשבונות המים הגבוהים בזמנים בהם ישנן נזילות.

יגאל מחליף צנרת בבית של לקוח מרוצה

כמה עולה להחליף צנרת בבית?

המחיר של החלפת הצנרת בבית משתנה מאוד בהתאם לסוג העבודה הנדרשת כמו גם סוג הצנרת שתבחרו. המחיר נקבע גם בהתאם למספר נקודות המים שאתם מבקשים.

סוג העבודה וסוג הצנרתמחיר
התקנת צנרת חדשה – צינורות פלסטיים

500-1000 ₪
החלפת קטע צנרת – צינורות פלסטיים400-800 ₪
החלפת צנרת קיימת – צינורות פלסטיים300-1000 ₪
התקנת צנרת חדשה – צינורות SP500-1200 ₪
החלפת קטע צנרת – צינורות SP500-800 ₪
החלפת צנרת קיימת – צינורות SP500-1000 ₪
החלפת צנרת מים – צינורות פלדה מגלוונים200-800 ₪
החלפת קטע צנרת – צינורות פלדה מגלוונים250-700 ₪
החלפת צנרת קיימת – צינורות פלדה מגלוונים300-800 ₪
התקנת צנרת חדשה – צינורות נחושת150-500 ₪
החלפת קטע צנרת – צינורות נחושת250-600 ₪
החלפת צנרת קיימת – צינורות נחושת

200-500 ₪

באילו מצבים נצטרך להחליף צנרת בבית?

לא כל תקלה בצנרת אמורה להריץ אתכם לביצוע של החלפת כל הצנרת הביתית. אחרי הכול מדובר בסיפור גדול ומורכב המחייב ברוב המקרים הרמת מרצפות ושיפוץ של חלקים שונים בבית. אז אם מדובר בתקלה שמאפשר תיקון מקומי, ברור שהדבר יהיה עדיף. עם זאת, כפי שכבר ציינו, במקרים אשר בהם מדובר בתקלה הנובעת בשל המצב של הצנרת והגיל המופלג שלהם, הרי שכל תיקון לא באמת יוכל להחזיק מעמד זמן רב בגלל שהצנרת עצמה כבר מלאה חלודה, היא כבר לא חזקה דיה מה שיוביל מהר מאוד לפיצוצים מחדש ולסתימות שיעצרו את החיים מלכת.

הוסיפו על כך את העלויות הגבוהות של חשבונות המים הנובעות מהנזילות וכמובן גם ערך הנכס המושפע לרעה בשל תשתיות ישנות ותקבלו את ההמלצה להחלפת הצנרת כולה בחדשה.

שיטות להחלפת צנרת: שיטה קווית VS מקבילית

קיימות שתי שיטות עיקריות להנחת הצנרת. השיטה הקווית והשיטה המקבילית.

  • השיטה הקווית – בשיטה זו נעשה שימוש שמרכזייה שזה בעצם מחלק המים. כך מקבלת כל נקודת מים צינור מיוחד משלו. ישנן נקודות בבית שם יהיו שני צינורות אחד למים חמים ואחד למים קרים. (בדרך כלל באמבטיה ובמטבח)
  • השיטה המקבילית – בשיטה זו מחברים את שעון המים אל נקודות המים באמצעות צינורות כך המים זורמים ישירות אל הברזים בלי לעבור דרך המרכזייה. שיטה זו חוסכת חומר וכלך גם יש פחות צינורות ברחבי הבית. הבעיה בשיטה הזו היא שבכל מקרה של תקלה או נזילה, חובה לנתק לגמרי את המים בכל הבית כדי לתקן את התקלה.

החלפת צנרת בבית במקרה של שיפוץ אמבטיה

לא כל שיפוץ אמבטיה מחייב גם החלפה של צנרת. במיוחד אם מדובר בידרה חדשה שזה עתה נבנתה. אך במצבים אשר בהם הדירה ישנה והצנרת כבר עשתה כברת דרך, כן מומלץ בהזדמנות הזו של החלפה או הלבשת אמבטיה והשיפוץ הכללי להחליף ולחדש גם כן את הצנרת בחדשה. לעיתים זה יחייב עקירה של מרצפות נוספות אך אם תשקללו את ההשקעה לעומת החיסכון ברבות הזמן תבינו כי זו בהחלט הזדמנות שלא כדאי לוותר עליה.

החלפת צנרת במטבח

הצנרת במטבח עובדת שעות נוספות. היא משרתת אותנו נאמנה וברבות השנים היא איכשהו נפגעת, נפגמת, מצטברים בה אבנית, חלודה, קורוזיה וכל מה שגורם לצנרת לעבוד לאט יותר, להביא לברזים מים עכורים ובאופן כללי לא לספק לנו את המענה הרצוי.
החלפת הצנרת במטבח דורשת ברוב המקרים הרמה של הצנרת ושיפוץ יסודי אחר כך. החלפת הצנרת במטבח משדרגת במידה רבה את השימוש במטבח וכך גם את הערך של הדירה כולה.

קראו גם על פתיחת סתימה בכיור מטבח

האם אפשר לבצע החלפת צנרת בבית ללא שבירת מרצפות?

החלפת הצנרת מחייבת ברוב המקרים שבירת מרצפות. כי הצנרת עוברת מתחת לרצפה לרוב לאורך קווים ארוכים. עם זאת יש טכניקות שונות המאפשרות הלבשה של צינורות חדשים בתוך אלו הישנים כאשר כך הצורך בהרמת מרצפות הינה מינימלית בלבד.
עם זאת, כדאי לזכור כי החלפת צנרת היא לרוב הזדמנות לשיפוץ ותיקון בעיות שונות בבית, החלפת רצפות וכן הלאה.

איך לשמור על הצנרת לאורך זמן?

אחרי שחידשנו והחלפנו את הצנרת, חשוב להשקיע בה ולשמור עליה. הדרך הטובה ביותר היא לשמור על הניקיון שלה. זה אומר הנחת רשתות בכל פתחי הניקוז שימנעו כניסה של לכלוך, זה אומר שטיפה של הצנרת מידי פעם במים חמים מה שיועיל לכך שהצנרת תשאיר נקייה ותשרת אתכם נאמנה לאורך זמן.

החלפת צנרת בבית: איך זה מתבצע שלב אחרי שלב?

  1. בחירת סוג הצנרת – לרוב הבחירה היא בצינורות פלסטיים שלא צוברים חלודה.
  2. התאמה של סוג הצנרת – בהתאם לאקלים באזור.
  3. הנחת הצנרת בשיטה הנבחרת – קווית או מקבילית.

חברת IGL מומחית לטיפול והחלפת צנרת בבית

מחפשים שירות של החלפת צנרת בבית? חברת IGL אינסטלציה תבצע עבורכם את המשימה לשביעות רצונכם המלאה.

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים