ייבוש חול רטוב מתחת לריצוף – איך זה עובד?

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

נזילה פנימית, פיצוץ בצנרת או ליקויי איטום, עשויים לגרום להצטברות לחות ומים בתשתיות במבנה. מים אשר מצטברים תחת הריצוף הם מים כלואים, אשם אינם ניתנים לשחרור באמצעות אידוי וייבוש טבעי, ועשויים להוסיף ולגרום לנזק גם לאחר הטיפול בליקוי האיטום או בנזילה שהיוותה את הגורם להצטברותם. 

מדוע חשוב לטפל במים כלואים

מים הם בין כוחות הטבע העוצמתיים, וגם כמות לא גדולה של מים כלואים מחייבים טיפול וסילוק באמצעות ייבוש תת רצפתי, וזאת בשל הנזק שהם עשויים לגרום לתשתיות המבנה. 

בין הנזקים העשויים להיווצר בשל מים כלואים:

  • ליקויים אסתטיים- שחרור של הרטיבות דרך הקירות והופעת כתמי רטיבות והתקלפות של הקירות בבית, שינוי צבע וחוסר אחידות בין אריחי הריצוף.
  • הכבדה ויצירת עומס על התשתיות.

רטיבות סביב יסודות ואלמנטים מבניים מברזל שתגרום להופעת חלודה וקורוזיה, מה שיביא להיחלשות התשתית.

  • דחיקה של אריחי הרצפות ממקומן, עד לשבירה שלהן.
  • יצירת תנאי לחות לאורך זמן שתביא לפגיעה בריהוט ובציוד בבית.
  • רטיבות ולחות סביב כבלי תקשורת וחשמל ופגיעה בהן.
  • ריחות טחב, עובש ותנאי תברואה לקויים העשויים לפגוע בבריאות המתגוררים בבית. 

באותו נושא | כך תגלו מים כלואים בתקרה >> 

כיצד ניתן לזהות מים כלואים

מים כלואים כשמם כן הם, כלואים בין הקונסטרוקציה לאריחי הריצוף, וסמויים מן העין. זיהוי של מים כלואים לצורך ביצוע ייבוש תת רצפתי ניתן באמצעות זיהוי של אחד או יותר מבין הסימנים הבאים:

רטיבות קאפילרית– רטיבות אשר נוצרת מחלקו התחתון של הקיר כלפי מעלה.סימני רטיבות אשר מופיעים על תקרת השכנים בדירה שמתחת. במקרה של בית פרטי עם שתי קומות ויותר- הופעת רטיבות על התקרה בקומה התחתונה או בכל קומה שמעליה קיימת רצפה.

הרובה הוא חומר האיטום המיושם בין אריחי הריצוף. שינויים בצבע הרובה, הופכת כתמים ונקודות על הרובה, הופעת אבקה לבנה באופן לא מוסבר על הרובה, יעידו על תנאי לחות ורטיבות, והצטברות מים כלואים תחת הריצוף.

גידול בחשבון המים– גידול משמעותי ולא מוסבר בחשבונות המים, ללא שינויים ידועים בצריכה, עשויים להעיד על נזילה או פיצוץ בצנרת. ליקויים בצנרת הפנימית עשויים להביא להצטברות מים כלואים, כמו גם לרטיבות ולפגיעה בתשתיות אחרות בבית. במטרה לזהות את מקור הנזילה ולהחליט על הטיפול המתאים, יש לבצע איתור נזילות ללא הרס.

מהו ייבוש תת רצפתי ואיך זה עובד

איתור מים כלואים מצריך פתרון לסילוק המים וייבוש התשתית. אפשרות אחת היא להביא לייבוש טבעי באמצעות הרמת אריחי הריצוף, וחשיפת הרטיבות. האוורור יביא לייבוש טבעי של הרטיבות, אולם הליך זה כרוך בהפיכת הבית לאתר בניה ולמשטח של חולות, וכן עשוי לגרום לנזק לאריחי ריצוף, שבירה וצורך בריצוף מחדש.

שיטה נוספת ונוחה יותר, היא ביצוע ייבוש תת רצפתי באמצעות מכונה ייעודית, וללא נזק למבנה ולריצוף.

באמצעות שיטה זו, מתבצע קידוח של חורים מזעריים במספר נקודות נסתרות על גבי הריצוף, ואל חורים אלו מוחדרים פיות יניקה צרות המחוברות לצינורות ולמכשיר ייעודי, המבצע שאיבה ויניקה הדרגתית של המים. התהליך עשוי להימשך כשבועיים ימים ויותר, אולם פעילות המכונה אינה מפריעה לשגרת החיים בבית וניתן להמשיך להתגורר בו בתקופת הייבוש.

הליך זה ניתן לביצוע רק לאחר ביצוע בדיקה לאיתור מקור הרטיבות המקורי וטיפול בו.

כחלק מהליך הייבוש יקח בעל המקצוע דגימת חול/שומשום ממצע הרצפה, ויבצע בדיקת לחות לווידוא הצורך בהליך ייבוש תת רצפתי, ולקביעת משך הטיפול. בסיום התהליך תילקח דגימה נוספת לבדיקת אחוז הלחות, לווידוא עמידה בתקן.

על פי תקן ענף הבנייה, אחוזי הלחות התקניים למצע חול יעמדו על 6% לכל היותר, והאחוזים התקניים למצע שומשום לא יעלו על 3% 

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים