מה ההבדלים בין השיטות השונות לאיתור נזילות?

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

נזילות מים במבנים הן בעיה שמביאה עמה הוצאות לא מעטות ושיבוש בשגרת החיים, אך לא תמיד זה חייב להיות ככה. אם יודעים לאתר את הנזילה בזמן ניתן לצמצם באופן משמעותי את הנזקים, ולחסוך בעלויות ובעוגמת הנפש של התיקון. את הנזילה ולשם כך קיימות מספר שיטות לאיתור נזילות, כל אחת מתאימה לסיטואציה המדויקת יותר במבנה.

רטיבות בקירות, בכל מבנה, עלולה לגרום לנזקים קשים. אם לא מאתרים נזילה בזמן וכמו שצריך, הרטיבות תתפשט והנזק ילך ויגדל. לכן יש חשיבות לאיתור מוקדם ככל האפשר של נזילה אפשרית.

נזילה רגילה וסמויה

בעוד שבנזילה רגילה נבחין בהיקוות של מים, הרי שנזילה סמויה כשמה כן היא – היא סמויה מהעין, מאחר והיא מתרחשת בצנרת שמתחת לרצפה או בתוך הקיר. ניתן לזהות נזילה סמויה לפי שעון המים שמסתובב גם כשכל הברזים סגורים, לפי חשבון המים שפתאום קפץ בלי סיבה מיוחדת או בשל סימנים לרטיבות כגון: כתמי עובש, ריחות רעים, התקלפות קירות ועוד. בכל מקרה, כשיש סימנים לנזילה, צריך לבצע איתור נזילות בצנרת המבנה כמה שיותר מהר כדי לצמצם את הנזקים הצפויים, ובעיקר אם מדובר בצנרת הסמוכה לחשמל או לתשתיות אחרות.

מהן השיטות העיקריות לאיתור נזילות?

מצלמה תרמית: אחת השיטות הנפוצות והידועות היא על ידי שימוש במצלמה תרמית. מדובר במצלמה מיוחדת היודעת לאתר מקור מים חמים או קרים על פי זיהוי של קרני אינפרא אדום הנפלטות מגוף חם. אם יש חור בצינור והמים נוזלים דרכו לקיר, מצלמה תרמית תסרוק ותצלם את נתיב המים וכך ניתן לדעת מה מקור הנזילה המדויק. היתרון המובהק של איתור נזילות במצלמה תרמית הוא שאין צורך לשבור קירות או לגרום נזק לבלטות. המצלמה "רואה מבעד לקירות" ונותנת מפה מלאה לאינסטלטור כדי שיידע לעבוד באופן מדויק ביותר.

שימוש בגז: שיטה נוספת היא איתור באמצעות גז. בשיטה זו, מרוקנים את צנרת המים וממלאים אותה בגז. לאחר מכן, עוברים עם חיישן גז לאורך הצנרת כדי לאתר האם יש דליפת גז ומהיכן. המקום שבו תהיה דליפה, זהו המקום שממנו נוזלים גם המים. 

סיב אופטי: בדרך זו משתמשים בסיב אופטי עם מצלמה זעירה בראשו ומכניסים את הסיב לצנרת המים. התמונה המתקבלת ישירות למסך מראה את מקור הנזילה וכיצד המקום עצמו נראה. כאן התמונה היא ברורה ומדויקת מאוד. 

אקוסטיקה: זו שיטה פחות ידועה אך היא טובה יותר לאיתור נזילות בקרקע, כלומר בצנרת תת קרקעית. מדובר כאן על מכשיר המשדר גלי קול בצנרת המים ולפי החזרה והפיזור של גלי הקול, המכשיר יודע לאתר היכן יש נזילה. 

בסופו של דבר, לכל מבנה וצנרת יש את השיטה הטובה להם. לעיתים ניתן להשתמש בכמה שיטות לאיתור באותו מקום. בכל מקרה, חשוב לאתר את הנזילה בזמן וכמה שיותר מוקדם על מנת למנוע נזקים והוצאות מיותרות. 

יכול לעניין אותך גם: איתור נזילות מים מחיר

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים