תקלה במערבל מים – כל המידע החשוב למתחילים

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

מערבל מים הוא בעצם מוצר ייעודי אותו נצטרך עבור דוד שמש או חשמל. התפקיד שלו הוא לערבב בין המים החמים לקרים, כך שיווצר מצב של סירקולציה. מצב זה בעצם מאיץ את תהליכי החימום, וזאת לפני שהמים יגיעו אל הצנרת הביתית שלנו. המערבל ממוקם בעצם ביציאת המים החמים מהדוד. חשוב להדגיש – הימצאות רכיב זה הינה בגדר חובה אצל כל דוד שמש או דוד חשמל אותם משווקים בישראל. אולם, לעיתים תיתכן תקלה במערבל מים. אז אילו תקלות עשויות לצוץ, ומה עלינו לעשות במקרים אלו? על כך ועוד נסביר לכם במהלך הכתבה הבאה שאתם עומדים לקרוא.

לפני הכל – איך נזהה שבכלל קיימת תקלה במערבל מים?

בין אם מדובר במערבל מים או בכלל מערבל חום, הרי שעלינו קודם לכן להבין כיצד ניתן לזהות שמדובר בתקלה בדוד. ובכן, בדרך כלל מקרים בהם לא יוצאים בכלל מים חמים או לחילופין, יוצאים מים חמים אך הם נגמרים מהר מדי זהו סימן לכך שקיימת תקלה במערבל מים שלנו. בנוסף, בהינתן תקלה ייתכן מצב בו יצאו מים עכורים או מים לא נקיים, לרוב בגווני צהבהב-חום.

איך נזהה שבכלל קיימת תקלה במערבל מים IGL אינסטלציה

עשוי לעניין אתכם | מדוע חשוב לנקות אבנית בדוד השמש? >>

אילו בעיות נוספות קשורות למערבל מים?

יש לא מעט בעיות נוספות אשר עשויות להיות קשורות למערבל מים. קודם כל, חשוב להדגיש כי במצב כמו שהזכרנו קודם לכן, בו לא נקבל מספיק מים חמים עלינו לוודא קודם לכן כי מקור הבעיה אינו בגוף החימום שכן, במידה וגוף החימום או התרמוסטט נמצאו תקינים לגמרי, סביר להניח כי מקור הבעיה הוא תקלה במערבל מים. כמו כן, יש לא מעט תקלות נוספות שעלולות להתרחש, כמו נזילות, קורוזיה, ירידה בלחץ המים ועוד. 

חלודה בדוד שמש | IGL אינסטלציה

התקנת מערבל חום בדוד שמש – האם זו חובה מבחינת החוק?

בהחלט, בהתאם לתקנות בריאות הציבור התקנת מערבל חום בדוד שמש זו חובה לכל דבר ועניין. חשוב להדגיש כי מעבר לחובה החוקית, יש לא מעט סיבות בזכותן כדאי לכם להתקין מערבל חום בדוד שמש – רכיב זה מביא לחיסכון אדיר באנרגיה, והוא משפר את זרימת המים שלנו בצורה חסרת תקדים.

אולם, על מנת שתוכלו ליהנות מכל אותם יתרונות, כמובן שההתקנה אמורה להתבצע אך ורק על ידי איש מקצוע מוסמך, זאת בעוד כי תמיד נרצה לבחור אך ורק מערבל חום איכותי. בחירת מערבל חום שעומד בדרישות התקנים אינה מספיקה שכן, תמיד נרצה לבחור דגם מומלץ שידוע בזכות איכותו. חשוב לא פחות גם לשמור על תחזוקה שוטפת, ולבדוק את תקינותו של הרכיב מעת לעת. 

צפו ביגאל מחליף דוד שמש חדש עקב קורוזיה וחלודה >>

הסבר קצר על בעיות נפוצות במערבל מים

בעיות נפוצותהסבר
קורוזיהקורוזיה היא בעצם תהליך כימי, שקורה בדרך כלל בעקבות מגע של חומר בחומר אחר. כאשר מדובר במערבל מים, קורוזיה יכולה להתרחש בעקבות מספר גורמים, כמו מים שהם חומציים יחסית, זרימה של מי ברז קשים ועוד.
ירידה בלחץ המיםבלא מעט מקרים תיתכן גם ירידה בלחץ המים במערבל. ייתכן כי זה נובע בעקבות סתימה במסננת. לעיתים ייתכן כי יש סתימה גם בצינור המוביל. מעבר לכך, לא רק סתימות עלולות לגרום לירידה בלחץ המים - גם הצטברות אבנית למשל יכולה ליצור בעיה כזו.
טפטוףטפטוף יכול להתרחש בגלל פגם באטם של המערבל. לפעמים גם ייתכן כי החיבור בין המערבל לבין צינור המים אינו מספיק חזק, ולכן נוצר לנו מעין טפטוף.
הזרמה של מים קרים בלבדעוד תקלה נפוצה כוללת מקרים בהם המים לא מתחממים, וכתוצאה מכך - נוצרת הזרמה של מים קרים בלבד. בדרך כלל זה קורה בגלל שקולטי השמש מלוכלכים. אותם קולטים חשופים ללכלוך ואבק, וכאשר אלו מצטברים בהחלט עלול להיווצר נזק מסוים.

מערבל מים – איך הוא בנוי?

  • גוף – גוף המערבל הוא בעצם החלק החיצוני שלו. בדרך כלל הוא עשוי ממתכת.
  • ידית ויסות – ידית הויסות משמשת עבור תפעול מערבל המים. בדרך כלל היא תהיה מחוברת לציר הפנימי, דרכו מופעל המנגנון הפנימי של המערבל. 
  • מנגנון הערבוב – בהתאם לשמו, המנגנון הזה בעצם אחראי על ערבוב המים הקרים והחמים.
  • פתח עבור מים קרים – פתח דרכו נכנסים המים הקרים ישירות אל תוך המערבל, ברוב המקרים הוא יהיה ממוקם באזור התחתון של גוף המערבל. 
  • פתח עבור מים חמים – פתח זה בעצם מקביל לכניסת המים הקרים, והוא משמש עבור כניסת מים חמים אל תוך המערבל. בדרך כלל נמצא אותו באזור העליון של גוף המערבל.
  • יציאת סירקולציה (מים מעורבבים) – פתח ייעודי, דרכו בעצם זורמים המים המעורבבים (חמים וקרים ביחד) אל הברז שלנו. 

עוד נושא שעשוי לעניין אתכם | איך דוד שמש עובד?

מערבל מים בדוד שמש – מהם יתרונותיו?

הנה כמה יתרונות מרכזיים של מערבל מים בדוד שמש:

באנר יתרונות מערבל מים בדוד שמש IGL אינסטלציה

  • בטיחות מעל הכל – יש יתרונות בטיחותיים מובהקים להתקנת מערבל מים בדוד שמש, ובעצם ניתן להגיד כי זו הסיבה העיקרית לכך שהתקנה זו היא בגדר חובה מבחינת החוק. התקנת מערבל מים בדוד שמש בעצם עוזרת לנוע למנוע כוויות, וזאת בשל אותו ערבוב של מים קרים וחמים – הסירקולציה בעצם עוזרת למים להישאר בטווח הטמפרטורות הרצוי, ללא עלייה חדה מדי.
  • חיסכון אנרגטי אדיר – בשל אותה סירקולציה אותה הזכרנו קודם לכן, אנחנו אמנם משתמשים במים חמים – אך בטמפרטורה נמוכה יותר, וזאת מבלי שנרגיש כלל. במילים אחרות – דוד השמש מתאמץ פחות להגיע לטמפרטורה גבוהה, וכתוצאה מכך אנחנו חוסכים המון אנרגיה. 
  • זרימה טובה יותר – במיוחד אם ביצענו התקנה של מערבל איכותי וחזק מאוד, נוכל לשפר את איכות זרימת המים שלנו בצורה חסרת תקדים.

איך נחבר מערבל מים לדוד שמש?

כמובן שחיבור המערבל אמור להיערך על ידי איש מקצוע מוסמך ומנוסה. בהתחלה, האינסטלטור יסגור את אספקת המים שלנו, וכמובן גם ירוקן את דוד המים החמים. לאחר מכן הוא יסיר את המכסה העליון של אותו הדוד, ובעצם בשלב זה יאתר את יציאות המים.

לאחר מכן הוא יתקין אטמים, ולבסוף יחבר את המערבל. לאחר שמלאכת החיבור הסתיימה, האינסטלטור יעטוף את החיבורים על מנת למנוע נזילות, רצוי בחומר חזק ככל הניתן. לאחר שהחיבור הסתיים בהצלחה, נפתח מחדש את אספקת המים ונבדוק האם הכל עובד כשורה.

תיקון נזילה בדוד שמש ע"י יגאל האינסטלטור >>

תיקון בעיות במערבל מים בדוד שמש – כך תבחרו אינסטלטור איכותי שיסייע לכם

אין ספק כי מערבל מים בדוד שמש הוא  דבר נחוץ, ולא רק מבחינת החובה החוקית – אלא בשל כל אותם יתרונות שהוא מביא איתו לשולחן. בכל מקרה בו אנו חווים תקלה כזו או אחרת במערבל המים שלנו, הרי שעלינו להזמין אינסטלטור איכותי עם ניסיון מוכח ומעמיק שיוכל לסייע לנו בכך. תמיד נרצה לחפש אחר המלצות, שיעזרו לנו למצוא איש מקצוע עם רזומה מרשים, כזה אשר עזר ללא מעט לקוחות בעבר – כמו האינסטלטור יגאל חביב

אינפוגרפיקה כך תבחרו אינסטלטור איכותי שיסייע לכם  igl אינסטלציה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

שאיבת הצפות
שאיבת הצפות מים

שאיבת הצפות מים היא אחת המשימות של חברות קבלן בתחום הביוב שמחזיקות בביוביות ומשאבות מיוחדות. כשפונים אל חברה מובילה ניתן להיות בטוחים שהיא תוכל לבצע

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים