איך דוד שמש עובד? הכתבה שתעשה לכם סדר

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

דוד שמש זהו בעצם דוד חימום, בו כמעט כולם משתמשים היום. כדאי לדעת כי דוד שמש עובד על בסיס אנרגיה סולארית, בה הוא משתמש בעצם על מנת לחמם את המים. בימינו ניתן לראות שימוש נרחב מאוד בדוודים כאלו, הן בבתים והן במוסדות ציבוריים. אז איך דוד שמש עובד, ומה עוד עלינו לדעת על כך? בכתבה זו תוכלו למצוא את כל התשובות.

איך דוד שמש עובד?

אופן הפעולה של דוד שמש הוא פשוט למדי. דוד שמש בעצם מנצל את קרינת השמש, זאת על מנת שיוכל לחמם את המים בהם אנו משתמשים. חשוב לדעת כי הדוד אינו עובד לבד, והוא בעצם מגיע עם קולטנים, אותם אנחנו מתקינים על גג המבנה. כשאור השמש פוגעת בקולט, המים בלוחות או בצינורות מתחממים, ולאחר מכן הם נשאבים ישירות לתוך מיכל האגירה – הדוד עצמו. בעת בה מים חמים עולים לאש המיכל, מים בטמפרטורה קרה יותר נמשכים לתוך הקולט, ובהינתן אור שמש חזק הם מתחממים. 

עשוי לעניין אתכם | סימנים מוקדמים לצרכי תיקון דודי שמש >>

צפו כיצד יגאל מחליף את דוד השמש:

סוגים שונים של דודי שמש

אחרי שהבנו איך דוד שמש עובד, הגיע הזמן להכיר את הסוגים השונים אותם ניתן למצוא היום. הנה כמה דוגמאות:

סוגים לפי ליטרהסבר
דוד שמש 80 ליטרדוד שמש בנפח שבדרך כלל מתאים למבנה בו מתגוררים שניים או שלושה אנשים. 
דוד שמש 120 ליטרדוד שמש בנפח של 120 ליטר בדרך כלל מתאים למבנה בו מתגוררים ארבעה אנשים ומעלה.
דוד שמש 150 ליטרהנפח של דוד שמש מסוג זה מתאים כבר למשפחות גדולות יותר, בהן יש לפחות 6 נפשות. 

מרכיבים נוספים של דוד שמש

  • מיכל אגירת מים – בהתאם לשמו, זהו בעצם המיכל בו נאגרים המים עבור פעולת הדוד. המיכל בדרך כלל מגיע עם ציפוי אמייל שאמור למנוע חלודה, לצד גוף חימום ותרמוסטט. תפקידו של התרמוסטט (וסת טמפרטורה) הוא בעצם לעצור את גוף החימום כאשר המים הגיעו לטמפרטורה הרצויה, כך שלא "יתאמץ" יותר מדי ויפגע במערכת של הדוד עצמו.
  • קולט – תפקידו של הקולט הוא לשמר את החום ולקלוט את אנרגיית השמש, ממנה בעצם אותו חום מגיע. בדרך כלל, קולט שמש יהיה עם זגוגית מזכוכית, או מפלסטיק שקוף שאמורה לסייע לו לשמור את החום בצורה יעילה. בנוסף, כדאי לדעת כי קולט שמש בדרך כלל עשוי מאלומיניום שחור או פח, ומרתכים אותו לצינורות המים. 

עשוי לעניין אתכם | כך תזהו נזילה בדוד שמש >> 

החלפת צינור בלוי וחלוד בדוד שמש ע"י יגאל האינסטלטור >>

לפני ואחרי - החלפת צינור דוד שמש IGL אינסטלציה

 דוד חשמל – איך הוא עובד?

דוד חשמל זהו בעצם סוג נוסף של דוד, שלא כמו דוד שמש – עובד בעיקר על בסיס חשמלי. עקרון הפעולה שלו די פשוט. אחרי שחיברנו דוד חשמל למערכת הביתית שלנו, נפעיל את המתג שלו – וזרם חשמלי יתחיל לזרום ישירות דרך גוף החימום. לאחר מכן, גוף החימום יוצר חום, וכך הוא מעביר חום למים אותם אנו מעוניינים לחמם. גם בדוד זה מותקן תרמוסטט, שמונע ממנו להתחמם יותר מדי ובעצם עוצר את פעולת גוף החימום כאשר הגענו לטמפרטורה הרצויה.

סרטון המציג עבודה שגרתית של החלפת קולט שמש >>

דוד חשמל ודוד שמש – כמה זמן לוקח להם לחמם את המים?

דוד שמש רגיל – תוך 3 שעות

דוד חשמל – תוך שעתיים

הזמן שלוקח לדוד לחמם את המים משתנה בהתאם לגודל הדוד. כאשר מדובר בדוד שמש, עוצמת קרינת השמש גם היא משפיעה. באופן כללי, ניתן להגיד כי דוד שמש ממוצע יכול לחמם את המים תוך 3 שעות. לעומת זאת, בדוד חשמל גודל גוף החימום משפיע על משך החימום עצמו. בדרך כלל, דוד חשמל ממוצע יכול לחמם את המים תוך שעתיים. 

מדוע חשוב לנקות אבנית בדוד השמש? >>

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

שאיבת הצפות
שאיבת הצפות מים

שאיבת הצפות מים היא אחת המשימות של חברות קבלן בתחום הביוב שמחזיקות בביוביות ומשאבות מיוחדות. כשפונים אל חברה מובילה ניתן להיות בטוחים שהיא תוכל לבצע

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים