פתיחת סתימה בביוב

🥇 תיקון או החלפת דוד שמש 🥇 החלפת ברזים 🥇איתור נזילות במצלמה תרמית 🥇 הגברת לחץ מים 🥇תיקון נזילה באסלה🥇 החלפת צנרת מים 🥇פתיחת סתימות🥇

ציון אמינות יצאת צדיק:
5/5
הגעה מהירה לכל גוש דן
באישור משטרת ישראל
זמינות בכל יום ושעה
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל יום ושעה

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

בתים רבים מספור עשויים במוקדם או במאוחר לחוות סתימה בביוב. כמובן שאי אפשר להזניח, בטח ובטח לא כאשר הסתימה גורמת לנזק בולט ונראה לעין. זה מה שעליכם לעשות:

סתימה בביוב עשויה להיגרם בבתים רבים, וההשלכות שלה עשויות להיות הצפה של בית, כיור שעולה על גדותיו, הצטברות מים בקירות שגורמים לעובש ועוד. הגורמים לסתימה בביוב עשויים להיות רבים: קודם כל, השלכה של חפצים שלא אמורים להיות באסלה בשירותים, כמו עודף נייר טואלט או מוצרי היגיינה נוספים. כלל אלו מצטרפים גם שמן וחומרים נוספים שלא זורמים היטב בצינורות, וכמובן האבנית שעלולה להצטבר בצינורות. לאלו תוסיפו את הבלאי הטבעי שקורה בכל בית, ותקבלו סתימה שמחייבת אתכם להזמין שירות של פתיחת סתימה בביוב.

בסרטון – יגאל פותח סתימת שורשים בביוב

מה זה סתימה בביוב?

סתימה בביוב היא אחת התקלות הנפוצות ביותר באינסטלציה, בעיה מעצבנת ומתסכלת שמביאה איתה גם ריחות לא נעימים ולעיתים גם נזקים ברכוש ואפילו בגוף.
סתימה בביוב יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. המים במקלחת לא יורדים, אתם סוגרים את הברז ומחכים לחור הניקוז יואיל בטובו לקבל אליו את כמויות המים, אך לשווא. המים יורדים אט אט וכשאתם מביטים בחור הניקוז בפינת החדר, אתם מגלים שהמים שיצאו מהמקלחת, עלו על רצת החדר מהצד השני.

סתימות יכולות גם להפריע לנו בשגרה היומיומית בכיורים שבמטבח ולמנוע מאיתנו לשטוף כלים, או להוריד את המים בשירותים מכיוון שהמים עולים על גדותיהם ומאיימים להציף את הבית כולו במים מסריחים.
כעיקרון, הפתרון הטוב ביותר בכל מקרה של סתימה מכל סוג שהיא, הוא להזמין אינסטלטור מקצועי שמתמחה בשחרור סתימה בביוב, על מנת לחזור לחיים רגילים, נקיים ונעימים.

פתיחת סתימות בביוב

מה גורם לסתימה בביוב?

מה בעצם משפיע על הצנרת שלנו ומי אחראי על התקלות במערכת הביוב?
אז כאן חשוב להבין. הצנרת יכולה לזרום היטב אך זאת רק אם השימוש בצנרת הינו שימוש תקני. מה שאומר שמה אתם מזרימים לצנרת זה רק מים ורק פסולת המותרת לצנרת הזו.
אין מקום למגבונים בצנרת. אין מקום לפסולת ושאריות מזון ואי אפשר להזרים אל הצנרת חומרים שלא מתפרקים במים. כאשר אנשים לא שומרים ולא מניחים מסננת בפתחי הניקוז של הכיור, הם משליכים מגבונים אל תוך האסלה ובאופן כללי לא משגיחים על הצנרת, הרי שמהר מאוד תתגלה תקלה.
חשוב לדעת שישנן סיבות נוספות לתקלות בצנרת ולא תמיד יש אשמים. יש מקרים אשר בהם שורשי עצים מתפשטים באופן לא מבוקר ומגיעים עד לצנרת הביוב. שם הם ממשיכים לפרוח ולהתרחב עד שנוצרת סתימה למעבר המים בצינור. זה גם כן יגרום לסתימה בצנרת.

סתימות בביוב יכולות לנבוע מכמה סיבות. הביוב הוא למעשה הפח הגדול ביותר, אליו מגיעים כל סוגי הפסולת, הלכלוכים והזיהומים הקיימים. אחד מהגורמים העיקריים לסתימות בביוב הוא שמן. כחלק מכל הפסולת שמגיעה לביוב, מגיעים גם נוזלים שומניים שגורמים לנזקים גדולים מאוד, אם לא תעשו את זה בצורה נכונה.
כמו כן, לעיתים הסתימה נובעת מבעיה חיצונית שלא קשורה לפסולת שאתם זרקתם לתוכה. כמו למשל שורשי עצים שיכולים לגרום לחסימת מערכת הביוב וכתוצאה מכך לסתימה. הפתרון במקרים כאלו, הוא פתיחת סתימת ביוב שורשים, בעזרת בעל מקצוע מומחה.

ראו גם: שטיפת קו ביוב | גלאי נזילות מים

בסרטון: חברת IGL מאתרת סתימה בביוב באמצעות מצלמה טרמית

פתיחת סתימה בביוב – עשה זאת בעצמך

יש דרכים לטפל לבד בבעיות הללו ובסתימות בצנרת:

  1. אפשר לנסות לשחרר את הסתימה בעזרת מים רותחים אותם שופכים בכמות גדולה בבת אחת אל בור הניקוז.
  2. אפשר לנסות לעשות שימוש בחומץ או בסודה לשתייה ובעזרת החומרים הללו להוביל לשחרור מידי של הצנרת.
  3. יש גם חומרים שונים הנמכרים בחנויות שמציעים פתיחה של סתימות בצנרת. ברור שבמקרים אלו יש להיצמד להוראות המדויקות.

כאמור, ישנם סתימות שניתן לפתוח אותם ללא עזרת אינסטלטור מקצועי. סתימות ביתיות כמו סתימה בכיור, או סתימה קלה במערכת הבניין. בעזרת כלים פשוטים יחסית, כמו מוטות וצינורות תצליחו לפתוח לבד סתימות במערכות ביוב או בכיור הביתי.
פתיחת סתימות ביוב מחירים

המחירים של פתיחת סתימות ייקבעו בהתאם לסוג הבעיה ומורכבותה. סתימה שתדרוש תיקון עם כלים יקרים יותר, תעלה כמובן יותר. טווח המחירים של פתיחת סתימות ביוב, נע בין 300 ₪ ל – 1,500 שקלים בהתאם לסוג הבעיה.

יכול לעניין אותך גם: החלפת צנרת מים

כיצד למנוע סתימות בביוב?

לא ניתן לומר בצורה חד משמעית כי ניתן למנוע סתימות בביוב, זאת מאחר שסתימות בביוב לעיתים הם דבר בלתי נמנע, אך ניתן לשמור על מערכת הביוב ככל האפשר בכדי למנוע סתימות בתדירות גבוהה.
קחו לדוגמא את השמן של הבישולים והטיגונים. כאמור, אחד הגורמים לסתימות הוא שמן, לכן לאחר בישול בשמן, אל תשפכו את השמן אל הכיור, גם לא ישר לתוך חור הניקוז. שמרו על מערכת הביוב שלכם ושפכו את הנוזלים השומנים לפח. כדאי לדעת שאפילו נוזלים כמו קפה וכדומה יכולים לגרום לסתימות, לכן נוזלים סמיכים מומלץ לשפוך לפח ולא לכיור.

גורם נוסף לסתימות שניתן למנוע בקלות הם מגבונים ולכלוכים גדולים. השלכת מגבונים אל תוך האסלה היא מתכון בדוק לסתימות במערכת הביוב. כמו גם לכלוכים גדולים מידי. אם נפלה לכם חבילת טישו אל תוך האסלה, לא כדאי להתעצל ולהוריד את המים. עם כל תחושת האי נעימות, שימו כפפה והוציאו את הטישו הרטוב ותמנעו מהסתימה הבאה לבוא אליכם.

טכניקות נפוצות לפתיחת סתימות בביוב

לא מעט בתים פרטיים סובלים מסתימות של הביוב וזאת כאשר הדבר יכול להתרחש עקב הימצאות של שורשים בביוב או הצטברות של מגבונים למשל. בכל אופן, כדי לטפל בסתימות יהיה חיוני ליצור קשר עם ביובית שתוכל להציע מענה מקצועי ולעשות שימוש בטכניקות מובילות כדי לטפל בבעיה מן היסוד. במאמר הבא נסביר על כך בצורה יותר מעמיקה.

הצטברות של מגבונים בביוב הביתי

במידה ויש מקרה של הצטברות מגבונים בביוב הביתי, יהיה צורך לעשות שימוש במכשור מתאים וביובית וזאת על מנת לנקות את הביוב בצורה מקיפה ולהוציא ממנו את כל מה שלא אמור להימצא בתוכו. כך תוך זמן קצר יהיה ניתן לטפל בסתימה ולעשות זאת בצורה האפקטיבית ביותר בעצם. לעומת זאת, שורשים בביוב מצריכים טיפול שונה ומורכב יותר.

איתור רטיבות בביוב

סתימה בביוב – יש דברים שאסור להזניח, נקודה.

אם חשבתם להזניח את הבעיה ולקוות שתיעלם מעצמה תוך כמה שעות או ימים, כדאי שתחשבו שוב. מהרגע בו אתם מבחינים בסתימה, המצב יכול רק להידרדר. יכול להיות שהמים ירטיבו חלקים נוספים בצנרת וירחיבו את הנזק, יכול להיות שיצטבר עובש שיסכן אתכם ואת בני ביתכם (עובש מסכן את דרכי הנשימה, במיוחד לאנשים שאינם בקו הבריאות), וכמובן קיים הסיכון לתקרית לא נעימה ומסובכת במיוחד כגון פיצוץ בצנרת, שלא עומדת בלחץ. בשורה התחתונה , פתיחת סתימות בביוב על ידי בעל מקצוע היא הכרחית.

אפשר בהחלט לזהות סתימה המחייבת שירות של אינסטלטור מקצוען. אם אתם רואים רטיבות ברצפה, בעיקר בקרבת השירותים או באמבטיה והרטיבות מחלחלת גם לקירות זה סימן שיש מה לעשות, וכדאי לא להתמהמה ולהזמין שירות איתור נזילות במצלמה טרמית.

מחירון שירותי ביוב של IGL אינסטלציה

שיטהמחיר
ביקור אינסטלטור250 - 300 ש"ח
שטיפת קו ביוב450-1,000 ש"ח
פתיחת סתימה בבור ביוב500-900 ש"ח
פתיחת סתימה ללא שימוש בביובית300-600 ש"ח
החלפת בריכת ביוב פלסטית800-1,400 ש"ח
החלפת בריכת ביוב מבטון1,800-3,500 ש"ח
צילום קו ביוב800-1,200 ש"ח

סתימת ביוב בחצר

סתימות ביוב בחצר יכולות לקרות ממגוון סיבות, בשורות הבאות נציג בפניכם את הסיבות הנפוצות לכך, את הדרך למנוע אותן ואת אופן פתיחת הסתימות.

  • גופים זרים במערכת הביוב – כאמור, שורשי עצים וכדומה יכולים לגרום לסתימות קשות במערכת הביוב. בנוסף גם פסולת שאינה מתכלה וגזמי עצים שלא פונו וכדומה.
  • פסולת גדולה שאינה מתכלה – בנוסף, פסולת כמו שקיות פלסטיק, מגבונים, שומן, תחבושות היגייניות וכדומה, שאינן מתכלות, עשויות לגרום לסתימות בביוב.
  • חדירת גופים זרים – חומרי בנייה וסלעים שמתקשים בצנרת גם הם עלולים לגרום לסתימות בצנרת הביוב.
  • כמו כן, כשל תכנוני וטעויות בבניית מערכת הביוב יכולה לגרום להצפות מי גשמים וכדומה גורמים נוספים שיכולים להביא לסתימות בתדירות גבוהה.

פתיחת סתימת ביוב בחצר

פתיחת הסתימה תתבצע בהתאם לסוג וגורם הסתימה. במקרים קלים ניתן לפתוח את הסתימה בקלות באמצעות חומרים כימיים שונים המיועדים להמסת גופים זרים או פסולת גדולה שאינה מתכלה.
ישנם מקרים בהם הביוב עולה על גדותיו, מה שמצביע על סתימה קשה יותר. במקרים אלו יש לבצע שאיבת ביוב באמצעות מכשירים מיוחדים המותקנים על ביובית מקצועית.
בכדי לאתר את מקור הסתימה במערכת הביוב, נעשה שימוש בסיב אופטי מקצועי המוחדר למערכת הביוב, באמצעותו ניתן לראות על גבי מסך את כל מה שקורהבצנרת וכך למצוא את התקלה ולבצע את התיקון הנדרש בהתאם.

תיקון צינור ביוב בבית משותף

תקלות בצנרת הביוב בבניינים משותפים מהווים לא פעם עילה למריבות ולחילוקי דעות רבים. לא תמיד ברור כל כך מי מהדיירים מחוברים לקו הבעייתי ולעיתים לא כולם מוכנים לשלם על התיקון. אז דבר ראשון, תמיד חשוב לשאול את האינסטלטור שמבצע את תיקון המערכת, מי מהדיירים מחובר לאותו קו ביוב. זה עשוי להיות מורכב מעט לזיהוי אך זה אפשרי
דבר שני, כאשר מדובר בתקלה של כל הדיירים, חשוב שהתיקון יתבצע כאשר האנשים נמצאים בבית על מנת שאפשר יהיה לעקוב ולבדוק כי אכן התיקון ייעשה בצורה הנכונה והמושלמת. כך האיתור של התקלה יהיה קל יותר וכך גם יוכלו הדיירים לפתוח את הברזים בבית לאחר ביצוע התיקון על מנת לוודא כי אכן התיקון נעשה על הצד הטוב ביותר.

פתיחת סתימה בביוב – חשוב לדעת למי לפנות

בישראל תוכלו למצוא לא מעט אינסטלטורים. מטבע הדברים, חלקם הם אנשי מקצוע אמינים שייתנו לכם שקט נפשי ותמורה ראויה לכל שקל, וחלקם לא. אנחנו ב-IGL אינסטלציה מקפידים לעשות מעל ומעבר כדי שתהיו מרוצים, לא משנה אם מדובר בפתיחת סתימה בביוב או בכל שירות אינסטלטור 24 שעות אחר.

אנחנו נשמח להשתמש במצלמה טרמית שמזהה גם את הסתימות המורכבות יותר, אלה שסמויות מן העין, ורק ציוד משוכלל יכול לראות עוד לפני שהבעיה מחמירה. כמובן שמדובר בכלי משמעותי ביותר בעת פתיחת סתימה בביוב, כמו גם בעבודות אינסטלציה נוספות.

אנחנו לא בוחרים מתי נזדקק לאינסטלטור, והתקריות הללו נוטות תמיד לקרות ברגע הכי פחות נוח. אנחנו נשמח לעזור לכם עם פתיחת סתימה בכיור מטבח וסתימות בביוב, גם עם כל סיטואציה אחרת, מסביב לשעון.

פתיחת סתימה בביוב

שורשים בביוב – מה עושים במצב הזה?

במידה והסיבה לסתימה היא שורשים של עצים, דעו לכם כי יהיה צריך לפעול במספר שלבים. קודם להסיר את העצים מהסביבה של שוחות הביוב, לאחר מכן לבצע צילום של הביוב ולראות את מידת הנזק שנגרם לו. לאחר מכן יהיה צריך לנקות את הביוב מהשורשים עם מכשור מיוחד ולהחליט אם יהיה צורך לחדש אותו לחלוטין וזאת בהתאם למצבו לאחר שהיו בו השורשים.

גם כמות גדולה של עלים וענפים יכולה לגרום לסתימה בביוב, סיבה זו יכולה לגרום גם לסתימה במרזב.

כמו כן, השטיפה של קווי הביוב יכולה להיעשות יחד עם חומר שמסוגל להשמיד שורשים וזאת על מנת להבטיח טיפול אפקטיבי ויעיל ככל הניתן להעלמה שלהם. לצד זאת, כמובן שצריך לשים לב למידת הנזק שכבר התרחשה וזאת על מנת להבין מה יהיה המענה הנכון ביותר במצב הזה.

שירותי ביובית יהיה חיוני במקרים רבים

אם תרצו להשיג מענה הולם ומקצועי בכל הנוגע לפתיחת הסתימה בביוב שלכם אז תרצו לוודא כי אתם פונים אל אינסטלטור חירום שיוכל להגיע עם ביובית ולהציע לכם מענה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. בעזרתו של האינסטלטור תוכלו להיות בטוחים כי תקבלו מענה הולם ואיכותי ותוכלו לטפל בסתימה והוא ידע לעשות זאת תוך כדי שימוש בחומרים המתאימים ביותר למלאכה.

אז אל תוותרו על הפנייה לאינסטלטור שיגיע עם ביובית. בסופו של דבר עליכם לשים לב כי אתם מנסים להשיג מענה מקיף ומקצועי ככל האפשר וזאת כדי להימנע ממצב בו הסתימות רק חוזרות שוב ושוב. הרי עליכם לוודא כי אתם פונים אל גורם מקצועי שיציע לכם את המענה המקיף והמתאים ביותר וזאת כדי לטפל בבעיה בצורה יסודית.

איך נמנע מסתימות בביוב?

במידה ותרצו להאריך את משך חיי הצנרת שלכם ולא להתקשר לאינסטלטור כל שבוע, הכנו עבורכם מספר מקרים נפוצים לסתימות ואיך להימנע מהם.

סתימות במטבח

סתימות בביוב של הכיור במטבח נובעות בדר"כ מחוסר תשומת לב ו"הזנחה" של הכיור, לדוג' אין לשפוך שמן טיגון לכיור, רצוי לחכות שהשמן יתקרר ולשפוך אותו או לאסלה (שיודעת להתמודד איתו ללא תקלות) או אפילו לשקית ישירות לפח. השמן נדבק לצנרת המטבח ומקטין את קוטר הצנרת ומכך כמובן שנובעת סתימה בביוב.

סתימות באמבטיה

תתפלאו לשמוע, רוב סתימות הביוב באמבטיה נובעות משיער שמצטבר בפתח הניקוז באמבטיה וכן גם בצנרת עצמה, לכן יש לשים בפתח הניקוז רשת לאיסוף שיער. שימו לב שאם לא תרוקנו את הרשת אחת לכמה ימים השיער יצטבר ברשת ותחוו האטה בניקוז המים באמבט. כנ"ל לגבי הכיור באמבטיה, חשוב לשים לב שמתקינים רשת בפתח הניקוז כדי להימנע מאותם סתימות.

סתימה בשירותים

סתימות בשירותים הם הנפוצות ביותר, יש להימנע באופן מוחלט מהשלכה של מגבונים לחים לאסלה, כמובן כל פסולת כזאת או אחרת שאינה נייר טואלט מקומה בפח האשפה ולא באסלה. אחד הגורמים הנפוצים לסתימות בביוב האסלה הוא הסבונית של האסלה, בהמון מקרים בעל הבית נמנע להוציא את הסבונית שנפלה לאסלה בטעות ומוריד את המים בעוד הסבוניה עדיין באסלה, יש להימנע מפעולה זאת באופן מוחלט ולהוציא את הסבוניה.

איך אינסטלטור מבצע שחרור סתימה בביוב?

כאמור, ישנם גורמים שונים שעלולים ליצור סתימות בקו הצנרת של מערכת הביוב, בכדי לאתר את הבעיה, יחדיר האינסטלטור מצלמה מיוחדת למערכת ובאמצעות מכשור מיוחד ומקצועי הוא יוכל לתת מענה לכל בעיה.

  1. קפיץ לפתיחת סתימות – את הקפיץ הזה תוכלו לרכוש בכל חנות טמבור. הקפיץ מורכב עם ראש ספירלי שמאפשר פתיחת סתימות קלות בחצר או בבית.
  2. מוטות לפתיחת סתימות – מוטות אלה מיועדים לפתיחת סתימות בעזרת אביזרים נוספים כמו קפיץ, וו תפיסה, ספירלה וכדומה. המוטות חזקים ועמידים ובעת הצורך ניתן גם להאריך את המוט באמצעות חיבור מוטות נוספים, וכך להגיע לעומק הצנרת ולשחרר את הסתימה.
  3. בלון לפתיחת סתימות – הבלון מיועד לפתיחת סתימות קלות בקוטר של 1 – 6 אינץ'. ניתן גם לחבר את הבלון באופן עצמי לכיור בבית ולשחרר סתימות קלות.
  4. ביובית – מדובר במשאית גדולה עם מיכל ענק לאגירת מים, עם משאבות עוצמתיות וציוד לפיחת סתימות ושטיפת צנרת בלחץ גבוה. מכשיר זה מופעל רק על ידי אינסטלטור מקצועי במקרה הצורך.
  5. משאבת מים – המשאבות מיועדות לשטיפת מערכות ביוב בלחץ מים גבוה, המשאבה מתחברת לצינור מים ומוחדרת אל קו הצנרת ושוטפת את הגופים החוסמים.
  6. חיתוך שורשים – בכדי לפתוח סתימות שנגרמות מגופים גדולים כמו שורשים וכדומה, יש צורך ברובוט מיוחד לחיתוך שורשים וריסוק פסולת.
    פתיחת סתימות ביוב – שיטות עשה זאת בעצמך

אינסטלטור או שירותי ביובית?

כאשר נדרשת פתיחת סתימה במערכת הביוב, לעיתים בגלל חומרת הבעיה תיקון בכלים רגילים בעזרת אינסטלטור, לא יספיקו ותידרשו להזמין שירותי ביובית. לאחר אבחנה של איש מקצוע תוכלו לדעת האם אינסטלטור יוכל לתקן את הסתימה או שתצטרכו להזמין שירותי ביובית.

סתימות חמורות שדורשות שאיבה של תכולת הביוב, הצפות במבנים סגורים, בורות שומן ובורות ספיגה, הם סתימות קשות שבכדי לפתוח אותן יש צורך בשירותי ביובית מקצועיים ומיוחדים.

 

 

זקוקים לאינסטלטור? חייגו:
077-8051102

אז מה למדנו בכתבה:

IGL אינסטלציה
IGL אינסטלציה

הסיפור שלנו מתחיל לפני 20 שנה כאשר יגאל אינסטלטור התחיל לבצע עבודות ושירותי אינסטלציה מכל התחומים, מאז עברו הרבה מים מתחת לגשר ובתוך הצנרת, יש לנו ניסיון וותק מהטובים ביותר בכל השוק, טיפלנו באלפי קריאות של לקוחות לאורך השנים, צברנו מוניטין ומספר רב של לקוחות מרוצים.
אנו ב IGL עובדים אך ורק עם הציוד המתקדם ביתור בכדי לתת ללקוחותינו את הפתרונות הטובים והיעילים ביותר. כאשר אינסטלטור מטעמינו מגיע לטפל לכם בתקלה, דעו שאתם בידיים טובות.

אנו מספקים שירות בתל אביב, ראשון לציון, חולון, רמת גן ובכלל בכל איזור גוש דן 24/7.

למקרה חירום ניתן להשיג אותנו במספר: 077-8051102

מאמרים

רוצים להישאר מעודכנים? אצלנו ב IGL אנחנו דואגים לכם לתוכן עדכני ורלוונטי, היכנסו למאמרים

בדיקת רטיבות מתחת לריצוף - תמונה ראשית
בדיקת רטיבות מתחת לריצוף

מהן הסיבות להיווצרות רטיבות מתחת לריצוף? רטיבות מתחת לריצוף יכולה לנבוע מגורמים שונים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים. אחת הסיבות העיקריות היא נזילות מצנרת האינסטלציה. הנזילות

לקריאה >>
לשבור את הקיר
מה עושים עם סתימה קשוחה?

סתימה קשוחה בביוב יכולה להרגיש כמו קיר אטום. אתם מרגישים חסרי אונים, מוצפים בבעיה, וחוששים שתצטרכו לשבור את הקיר כדי לפתור אותה. אבל אל דאגה!

לקריאה >>
Google ג גוגל
4.7
מבוסס על 74 ביקורות
×
זקוקים לשירותי אינסטלציה מתקדמים?
הגעה מהירה לכל גוש דן
זמינות בכל שעה

לקוחות מספרים